Avatar billede ribo Nybegynder
25. maj 2009 - 14:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indsæt data horisontalt i excell regneark.

Jeg har downloadet Penge og Økonomis regneark til styring af aktierne. I den forbindelse, skal jeg indsætte data fra http://finance.yahoo.com i regnearket. Det er intet problem, men hvordan hulen får jeg dataene ind så de står horisontalt og ikke vertikalt i regnearket. På forhånd tak
Avatar billede hellstern Nybegynder
25. maj 2009 - 15:53 #1
Hej,
Lige et par ekstra spørgsmål:

Hvilken version af Excel ?

Er det i den enkelte celle du vil have data til at stå horisontalt eller er det fordi data bliver sat ind i Rækker under hinanden og du vil have dem sat ind i koloner ved siden af hinanden?

Hilsen
Tue Hellstern
www.F1-support.dk
Avatar billede vejmand Juniormester
25. maj 2009 - 16:15 #2
Måske du kan bruge dette:

Markér data i kolonnen og kopiér dem
Sæt markøren i cellen længst til venstre i den række de skal stå.
Indsæt speciel -> Transponer
Avatar billede ribo Nybegynder
25. maj 2009 - 21:22 #3
Jeg bruger ver. 2007

Ja, jeg vil gerne have sat data ind ved siden af hinanden. Med funktionen importer data indsætter den data under hinanden.
Avatar billede ribo Nybegynder
25. maj 2009 - 21:41 #4
Nå, men har rodet lidt videre med problemet, og har fundet ud af, at det løser sig, når der kaldes flere aktier fra Finance.Yahoo. com. Regner med jeg løser det selv, så undskyld ulejligheden