Avatar billede ianp Nybegynder
24. maj 2009 - 21:27 Der er 1 kommentar

Hjælp til excel

Hejsa.

Jeg har brug for lidt hjælp til excel.

Jeg har to ark som skal arbejde sammen.

A. Jeg har brug for at en celle eks. A1 skal kunne reagere på at brugeren sætter x eller X i cellen.
Når der sættes x skal cellen hente værdien af eks. celle B2 i Ark 2.
Sættes andet end x skal det ikke accepteres eller værdien skal sættes til 0.

B. Cellen som vi netop tømte (Ark 2, celle B2) skal herefter sættes til værdien 0.

C. Helt optimalt ville det være såfremt at hvis vi igen ændrede i cellen i Ark 1, så blev værdien i Ark 2 genoprettet til den oprindelige værdi.

Håber nogen kan hjælpe..
Ian P
Avatar billede hellstern Nybegynder
25. maj 2009 - 12:36 #1
Hej,
Denne VBA kode checke rom der tastes et x eller et X i cellen A1 i Ark1. Hvis det er tilfældet hentes værdien af cellen B2 i Ark2.
Værdien af Ark2 B2 sættes til 0 hvis denne værdi overføres til Ark1

Koden skal indsættes under Ark1:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If UCase(Range("A1").Value) = "X" Then
        Range("A1").Value = Sheets("Ark2").Range("B2").Value
        Sheets("Ark2").Range("B2").Value = 0
    End If
End Sub

Dit sidste ønske om at værdien skrives tilbage til B2 hvis A1 ændres igen er lidt sværer. Det vil kræve at den oprindelige værdi gemmes et eller andet sted.

Hilsen
Tue Hellstern
www.F1-support.dk