Avatar billede backupmand Nybegynder
24. maj 2009 - 11:40 Der er 1 kommentar

WiFi slår ufrivilligt fra

Hejsa,
I forbindelse med en trådløs router, som jeg satte op med en IP telefon tilknyttet, sker der nogle gange noget "sjovt". WiFi'en er sat op til Wpa2-sikkerhed (mener jeg det hedder) og der er intet problem i at koble op på nettet via PC med trådløst kort. Efter et par dage, kan jeg ikke koble på mere da SSID'et ikke broadcastes. IP telefonen virker fint nok og hvis jeg resetter routeren og sætter det hele op igen så kan jeg igen komme på. Det jeg tror, men som jeg ikke ved og som jeg hermed spørger om, er at hver gang det sker så kan jeg se mange andre trådløse netværk i området. Det er som om at når der kommer et nyt netværk i området så slår mit eget fra. Kan det være, at der er nogle der på en eller anden måde "overskriver" mit netværk fordi de kører på samme kanal eller noget i den dur? Jeg synes det lyder sjovt. Eller kan det være noget andet. Jeg har en Siemens Gigaset SE366 router.
Avatar billede backupmand Nybegynder
14. juni 2010 - 22:26 #1
Efter alt at dømme havde jeg en defekt router. Routeren er skiftet ud og det er ikke længere et problem.