Avatar billede Koeppen Nybegynder
22. maj 2009 - 18:31 Der er 3 kommentarer

formatering af acer laptop

Hej.

Jeg tror jeg har fået en virus på min computer, jeg kan næsten ikke gå ind i noget, og hvis den endelig kan, tager det nok 10 min. for den.
  Når jeg prøver at formatere står der noget i stil med:
File \minint\system32\ntoskrnl.exe could not..
The error code is 4141

Setup cannot continue. Press any key

Hvad gør jeg? :)
Avatar billede osigaard Nybegynder
22. maj 2009 - 18:54 #1
Hvilken Acer computer drejer det sig om ??
Stationær eller Bærebar Modelnavn og Modelnr. !!!
Måske findes der på computeren en skjult recovery partion.

Prøv straks ved Start at trykke <Alt>+<F10>, dette skulle starte recovery.
Avatar billede osigaard Nybegynder
22. maj 2009 - 18:58 #2
Du skal/kan ikke formatere, når du ikke har en XP-CD/Vista-CD/DVD, men du skal lave et systemrecovery. (Genskabelse til Fabriksindstillinger)
Kik i din bruger håndbog, der vil der være oplysninger om,hvordan du gendanner systemet.
Nedenstående gælder for alle nyere Acer bærbare ( købt senere end 2006 )

Se i Brugerhåndbogen, da du ikke har nogen CD, kan du jo ikke formatere din systemdisk, men du kan genskabe den til fabriksindstillingerne, altså som den var, da den forlod fabrikken.
Det gør du således:
Inden du udfører en gendannelse, skal du kontrollere BIOS-indstillingerne.
1. Kontroller, om funktionen Acer disk-to-disk recovery er aktiveret eller ej.
2. Sørg for, at indstillingen D2D Recovery under Maim er Enabled.
3. Afslut BIOS programmet, og gem ændringerne. Systemet genstarter.
Tryk på <F2> under opstart for at starte BIOS programmet.
Sådan starter du gendannelsesprocessen.
1. Genstart systemet.
2. Mens Acer-logoet vises, tryk på <Alt>+<F10> samtidig for at få adgang til gendannelsesprogrammet.
3: Oplysninger om systemgendannelse finder du i vejledningen på skærmen.

<Alt> + <F10> virker nu ikke altid, hvis det sker kan du gøre følgende - Download og brænd www.helgec.dk/insert.iso (brændes som bootimage, se hvordan på www.helgec.dk/livecd.html ) herefter kører du programmet www.helgec.dk/gparted.html nu kan du se din recovery partition - højreklik på partitionen - vælg menuen "Manage flags" sæt flueben i feltet "boot" genstart computeren og nu starter du op på recovery

altså hvis <Alt> + <F10> ikke virker

gå ind på www.helgec.dk/insert.iso gem filen insert.iso, brænd den som et bootimage( Boot-cd) du kan se hvorledes på www.helgec.dk/livecd.html
Boot din bærbare op med den Boot-cd du netop har brændt, kør programmet gparted, det ligger på den boot-cd du lige har lavet.
Fremgangsmåde er beskrevet på www.helgec.dk/gparted.html .

Boot-cd kan laves på den computer du bruger til at komme herind på Experten.  Læs om fremgangsmåden på www.helgec.dk/gparted.html
Avatar billede osigaard Nybegynder
02. juni 2009 - 19:03 #3