Avatar billede caritetlar Nybegynder
21. maj 2009 - 15:55 Der er 2 kommentarer

TV-internet

Hej
Jeg vil meget gerne se tv.internet. Hvad er vigtigste hardware, når man skal se TV-på inernet? Er det: Grafikkort, tv-tuner eller skærm.......?

Tak
Carit
Avatar billede zagger Juniormester
21. maj 2009 - 16:32 #1
Det må være din internetforbindelse. Med at se tv på internettet går jeg ud fra at du mener at du vil streame tv-signalet, og derfor er det din forbindelse der sætter grænsen for hvilken opløsning du vil se i.

Grafikkortet har også en mindre betydning alt efter hvor høj opløsning du vil se i. Den skal selvfølgelig kunne vise den rette opløsning. Men det vil jeg mene at alle nyere grafikkort kan.

Skærmen er jo smag og behag med hensyn til størrelse og siddeafstand. Igen skal den selvfølgelig kunne vise den ønskede opløsning.

Tv-tuner har intet med internet-tv at gøre. Den bruges til at opfange tv-signaler som et almindeligt tv. F.eks. med antenne eller via kabel-tv.
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
21. maj 2009 - 17:50 #2
Kan anbefale www.streamtv.dk
Har haft det i en del mdr. nu og det fungere upåklagetligt, og så er kvaliteten HELT i top!