Avatar billede mcwagner Juniormester
21. maj 2009 - 12:02 Der er 1 løsning

hjemmebiograf lyd

Hej eksperten. Jeg har haft min hjemmebiograf i ca 3 år. og har idag gået og tænkt på noget, som nogle måske kunne hjælpe mig med at løse. Det er fordi at mine lyd kabler går direkte ind i min dvd reciever, uden form for phono stik. Så er det jeg tænker, kan man få et slags stik man kan sætte på så det bliver til et phono stik så jeg måske bare kan sætte mine højtaler til mit fjernsyn eller dvd afspiller. Håber der er nogen der kan hjælpe mig så jeg er fri for at tænke mere på det :P

GO fri dag alle sammen
Avatar billede cyklonen Nybegynder
21. maj 2009 - 12:29 #1
Hej

Det kan du godt, det er bare at klippe ledningen over og lode de stik på som du nu engang ønsker, MEN det vil jeg ikke anbefale..

Den forstærker der er indbygget i dit system, er nok kun gearet til de medfølgende højtalere, begynder du at købe andre højtalere som sikert lyder bedre, kan du få problemer, det eneste jeg kan anbefale er, at du er nød til at vinke farvel til det gamle system, og købe en ny surround forstærker (NAD) http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/nad_t737_surround_receiver_grafit.htm , hvor der er mulighed for at udvide med effektforstærkere på, så kan du altid opgradere systemet, som behovet vokser :)

//Bjarne