Avatar billede noob2003 Nybegynder
21. maj 2009 - 11:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvilken firewall kan anbefales

Jeg får opgraderet min linie til en 100/100 Mbits Erhverv pro fiberforbindelse med en Cisco ME3400 switch, og 27 faste IP adr.

Satser på de første 10 IP adr. skal bruges til webhosting (dns,mail,ftp,www)
De sidste 17 IP adr. skal bruges til gamehosting.

Primært bruger jeg windows 2003 server, dog nogle enkelte linux server til php webhosting.

hvilke firewall kan i anbefale til det setup ??
Avatar billede justrace Novice
25. maj 2009 - 10:28 #1
Cisco ASA5510, men kig nu lige lidt nærmere på switchen, den kan en del. Bare at konfigurere den er næsten en hel udd. i sig selv. :)
Avatar billede justrace Novice
27. maj 2009 - 21:58 #2
?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
31. maj 2009 - 04:01 #3
Cisco kræver nærmest en uddannelse for at konfigurere. Ved ikke hvorfor de skal gøre det så besværligt..

Næ, smut du hellere ind på pfsense.org og hent en gratis router/firewall du installerer på en almindelig PC - som ikke behøver være særlig hurtig. Denne PC udstyrer du med fx 3 netværkskort - et til lan et til wan og et til trådløs eller dmz.

Det er super nemt at konfigurere, klippe stabilt og der findes en masse extensions.

Forøvrigt kan den køre mange vpn forbindelse og mange lan / wan forbindelser på én gang.

jeg har installeret sådan en hos et firma der bruger pt 50 VPN forbindelser - samtidig - + alt det løse udefra.. Gør det uden at kny.

Fantastisk produkt!
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
27. juni 2009 - 22:27 #4
TMG