Avatar billede plausten Juniormester
20. maj 2009 - 14:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

IP locator?

Hej eksperter

Hvor kan jeg finde oplysninger om en specifik ip adresse.
det jeg skal bruge er adresse mm.

det eneste jeg kan finde er hvilken by ip adressen er lokaliseret i :-(

håber der er nogen der kan hjælpe

mvh Peter
Avatar billede fusion-it Nybegynder
20. maj 2009 - 14:51 #1
Skal du have disse oplysninger skal du have fa i Politiet.

De kan kun med en dommer kendelse få disse oplysninger.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
20. maj 2009 - 15:06 #2
jeps
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2009 - 15:41 #3
Jeg mener altså jeg er faldet over et program på nettet for ikke så mange uger siden. Men KAN huske at det koster en del penge
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2009 - 15:43 #4
Skriv ip tracking i google så kommer der nogle forskellige. Håber det var det du ledte efter
Avatar billede jokkejensen Novice
20. maj 2009 - 16:17 #5
tilslutter mig nu fusion-it - Heldigvis da :)

/J
Avatar billede draco999 Nybegynder
20. maj 2009 - 17:56 #6
Du vil ikke kunne finde det fysiske adresse på en person, du kan kun finde ip-adressen til den Central han er tilkoblet.

Det er kund Internet udbyderen af den ipadresse som kan se hvem den tilhøre og det bliver KUN givet ud til Politiet hvis de har en dommerkendelse.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
20. maj 2009 - 18:57 #7
:)
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2009 - 19:25 #8
Okay det vil jeg så indrømme at jeg ikke lige har studeret nærmere:)
Avatar billede fusion-it Nybegynder
20. maj 2009 - 20:38 #9
;) der er heller ikke så meget at studere ..... skal du have adgang til et hus som ikke tilhøre dig skaldu jo efter normale forhold også kontakte politiet .... det samme gælder her, men mimdre man har forbindelser hos den udbyder som IP adressen tilhøre :))
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2009 - 22:33 #10
Jo det er rigtigt. Men måske jeg har et forkert syn på det..
Jeg ser jo lidt på det som et telefon nummer og "krak" (eller de gulle sider om man vil) Altså bare med en IP i dette sammenhæng og kan ikke se den store forskel på det ene eller andet. Resultat i begge eksempler er jo at finde en person og dennes addresse/kontaktoplysninger.

Men det er jo også ligemeget nu. Hovedsagen er at plausten fik svar og bonus er jo så at jeg lige har fået læst på lektien og også blev klogere hehe:)
Avatar billede fusion-it Nybegynder
20. maj 2009 - 22:49 #11
Det er oxo korrekt men, indehaver af IP teleselskaber ect skal fgl person register loven og når de logger dig uden du kan sige fra, hvis man kan sige det sådan ja så skal der en dommer kendelse til.

Krak og alle de andre kan du jo skjule dig fra skulle du have den lyst.

Det kan du oxo i dette tilfælde, men så er det omvendt. Du kan DL en IP skjuler free på nettet. dvs du f.esk bruger en IP adresse som ligger i sydamerika på den måde vil Politiet have store problemer med at finde dig.
Dette er dog en helt anden snak:)
Avatar billede aners Nybegynder
21. maj 2009 - 17:42 #12
Haha, en "ip-skjuler", sødt.