Avatar billede herchin Nybegynder
20. maj 2009 - 11:02 Der er 4 kommentarer

Remote connection blocked

Hej,
jeg prøver at lave en connection til en sql server, men bliver blokkeret af et lokalnet, hvor min klient er sat op. MSSQL ligger på en ekstern server. Når jeg prøver at lave en connection til serveren fra min egen maskine - som ikke er sat op på lokalnettet - så virker min connection fint => Altså det er ikke serverens firewall, der blokkerer min connection.

Hvad skal der åbnes for i lokalnettet for, at jeg kan oprette connections tilgå SQL serveren?

Cheers
Avatar billede aaberg Nybegynder
20. maj 2009 - 11:36 #1
Som standard bruger SQL serveren port 1433. Så den skal der åbnes for igennem din firewall.
Avatar billede herchin Nybegynder
20. maj 2009 - 12:41 #2
Så lige for prins Knud - hvis der bliver åbnet for port 1433 (forudsat at serveren naturligvis bruger port 1433) på lokalnettes router, så vil klienten kunne lave en connection til den eksterne SQL-server?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. maj 2009 - 02:45 #3
Hvis TCP/IP er enablet i SQLServer, hvis SQLServer er konfigureret til mixed security (inkl. SQLServer security) og hvis samtlige firewalls/NAT-routers tillader connection på den port som SQLServer bruger så bør der kunneconnectes.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2009 - 03:19 #4
herchin ?