Avatar billede jenshorlyck Nybegynder
19. maj 2009 - 21:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Trådløst net - Begrænset forbindelse

Dell Latitude D430 - med Intel Pro Wireless 3945ABG, WXP

Problemet opstår ved automatisk trådløs opkobling, når jeg starter Windows eller åbner efter Standby.
Meldingen fra "Status for Trådløs netforbindelse" er
signalstyrke: høj
Status: begrænset eller ingen forbindelse.

Afstand til router: 2 m - uden noget imellem.

Det er samme problem, uanset hvilket trådløst net jeg kobler op på. Endvidere kan husets andre to bærbare koble op uden problemer.

Problemet ligger altså i min PC.

Går jeg ind i "detaljer" viser den at der er forbindelse til IP-adresse, der er 169.254.9.XX

Når jeg så afbryder det trådløse netværk (uden at deaktivere netforbindelsen) og kobler på manuelt, så kører det upåklageligt.

Går jeg nu ind i "detaljer" viser den routerens korrekte IP adresse: 192.168.1.103

m.a.o. det ser ud som om jeg automatisk får en forkert IP adresse; men ved manuel opkobling får jeg den rette.
Avatar billede aners Nybegynder
24. maj 2009 - 10:46 #1
Øh, har du både kablet og wlan forbindelse til den?

Hvis du ikke får tildelt ip-nummer i samme segment som routerens trust-side, kommer du ingen steder.
Avatar billede jenshorlyck Nybegynder
30. maj 2009 - 23:26 #2
Selvfølgelig har jeg ikke kabel og wlan samtidigt - så ville jeg  jo ikke have brug for wlan.
Og du har helt ret: jeg får ikke tildelt routerens ip nummer, som beskrevet ovenfor.
Problemet er: hvofor ikke.
Avatar billede frido Nybegynder
21. juli 2009 - 14:35 #3
Følger lige med i denne tråd.

Har samme problem, har 5 PC'ere på netværket og to trådløse routere (1 og 2) Alle pc'ere kan uden problemer kobles på den ene trådløse router (1'eren), men den er låst så man ikke kan konfigurere den, hvilket jeg ønsker at kunne. Derfor har jeg et kabel fra den 1. router til den 2. router (2'eren), som så bliver konfigureret til det jeg skal bruge den til.

Men så kan jeg pludselig kun koble op på den 2. med 3 af computerne, de 2 andre kan godt se 2'eren og koble sig på den, men får ikke internet - de får en helt forkert ip. Alle computerne har trådløst netkort, og alt fungerer. Bare ikke med 2'erens internetforbindelse.. Fatter minus!

Har kørt flushdns, diagnosticering etc.

/Frido
Avatar billede jenshorlyck Nybegynder
04. august 2009 - 14:44 #4
Problemet er nu løst. En kombination af 2 forhold.
1) Ny driver til det trådløse netkort: Intel Pro Wireless 3945ABG. Det gamle spillede ikke sammen med den seneste opdatering af W-XP.
2) strømstyring af det trådløse netkort skal slås fra. Ellers lukker netkortet ned ved inaktivitet og det bevirker, at W-XP tildeler default IP adresse ved opstart - inden kortet bliver aktivt igen.