Avatar billede charmander1978 Nybegynder
19. maj 2009 - 12:14 Der er 3 kommentarer

Ang. Sikkerhed: at fjerne at man skla bekræfte at billeder kommer fra sikkert sted

Jeg har lavet en brevskabelon til outlook 2007, hvor der i skabelonen hentes et billede fra en mappe på vores donmæne.

Hver gang vi skal lave en ny mail skal vi bekræfte følgende: Nogle af filerne på denne webside har ikke den forventede placering. Vil du hente dem alligevel? klik på JA, hvis du er sikker på, at websiden kommer fra en kilde, du har tillid til.

Dette vil vi gerne ha slået fra, men jeg kan ikke finde det nogen steder - jeg har fundet et sted hvor der er plads til websteder man har tillid til, men jeg har ikke mulighed for at ligge noget der ind.

Charlotte
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. maj 2009 - 23:12 #1
Er du sikker på, at du indsætter billedet i mailen. Det lyder som om, at der kun ligger et link til jeres billedserver.
Hvis billedet er indlejret i mailen, så vil modtageren sikkert ikke få spørgsmålet, hvis derimod modtageren skal kontakte jeres billedserver for at få billedet, så er det, at sikkerheden spørger efter brugerafgørelse.

/ptj_11
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
20. maj 2009 - 07:57 #2
Ja det er faktsik et link, da billedet skifter en gang i minuttet - så billedet kan ikke ligge fast i mailen.
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. maj 2009 - 09:20 #3
Der har du så svaret.
Da billedet skifter, er det ikke det samme billede, som der blev linket til i skabelonen, ergo spørges der hver gang.
Hvis skabelonen laves uden link til billedet, så skal der bare indsættes et link i hver ny mail. På denne måde tror jeg ikke, der vil blive spurgt efter godkendelse.
Om der så er nogen god grund til at lave en skabelon, det må afhænge af, om der er andet i skabelonen, end funktionen med at indsætte billedet.
Det er muligt, at en eller anden på dette forum kan angive en metode til at komme uden om problemet, men jeg kan ikke komme på, hvordan det skal kunne lade sig gøre, med mindre at man kan kode sig til en løsning, der peger på en fil med bestemt efternavn, på en bestemt position.
På denne måde vil der ikke blive kigget efter en bestemt fil, men efter en hvilken som helst fil. Det vil så kræve, at der på lokationen kun ligger en fil med dette efternavn.
/ptj_11