Avatar billede recryl Nybegynder
19. maj 2009 - 00:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HD videokamera overkill til Youtube?

Jeg står overfor at købe et digitalt videokamera. Jeg skal hovedsageligt bruge det til at lægge videoer på Youtube (og gerne under deres såkaldte HD-funktion - hvilket jeg dog ikke forventer er noget nær full-HD?) Det er selvfølgelig fint at være fremtidssikret, men kan det overhovedet svare sig at købe et HD-videokamera, når det (i hvert fald pt.) ikke er meningen at optagelserne skal afspilles på et HD-TV?

Canon HF100 har fået forrygende anmeldelser og ligger indenfor budget, men jeg har hørt at AVCHD-formatet volder nogle småproblemer, og desuden er HD et tosidet sværd når man bruger en 2 GHz Core2Duo computer med 1 GB RAM og delt grafikkort. Jeg er tålmodig, men hvis der kan skæres en halv time af import-tiden ved at vælge et kamera der optager i lavere opløsning, og forskellen alligevel ikke kan ses på Youtube, kan man lige så godt spare den tid og de penge.

Er et HD-videokamera overkill når målet er Youtube? Tak for jeres mening!
Avatar billede justrace Novice
19. maj 2009 - 00:57 #1
Ved ikke hvad du skal kigge efter af kamera, men din pc er alt for langsom til HD-redigering. Det meste software kræver en 2,8 Ghz masser af ram, og en meget hurtig harddisk.
Avatar billede recryl Nybegynder
24. maj 2009 - 00:40 #2
All right, jeg takker for svaret - hvis du lægger et svar får du lige point ;)
Avatar billede justrace Novice
25. maj 2009 - 12:57 #3
Nej tak, men se om du kan veksle dem og brug dem til et godt kamera.

HD-kameraer kan også sættes til at optage i lavere opløsning, så det er nok at foretrække, og så er det jo snart det eneste der fås.
Avatar billede recryl Nybegynder
29. maj 2009 - 18:29 #4
Ja, det tror jeg bliver løsningen :) Jeg ender vist på et Canon HF100.
Avatar billede justrace Novice
29. maj 2009 - 18:57 #5
Nu er jeg nok til Sony når det gælder video, men det er et godt kamera. Jeg så nogle Panasonic tror jeg, som var ret billige, men om de er kommet ud i butikkerne ved jeg ikke.