Avatar billede pernillemb Nybegynder
14. maj 2009 - 11:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gemme mange mails på én gang

Hejsa.

Jeg skal gemme en hel del mailkorrespondance på harddisken, typisk 10-15 mails i hver mappe, ca. 30 forskellige mapper. Da jeg kun kan få den til at gemme én mail af gangen vil det tage temmelig lang tid at gemme dem alle. Er der ikke en smart måde at gemme alle 10-15 stykker på én gang da de jo skal gemmes samme sted?

Bruger Microsoft Office Outlook 2007.

/Pernille
Avatar billede j3ppah Novice
14. maj 2009 - 12:45 #1
Avatar billede dla Praktikant
14. maj 2009 - 12:55 #2
Du kan sagtens gemme flere på en gang, du trækker dem bare over i mappen med musen. Træk med højre musetast, så bliver du spurgt om du vil kopiere eller flytte. De bliver gemt som msg-format, så evt. vedhæftede filer bevares.
Avatar billede pernillemb Nybegynder
14. maj 2009 - 14:15 #3
Jeg takker for svar, det var lige præcis sådan jeg ville have det. :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. maj 2009 - 00:11 #4
En anden bruger spurgte om det samme som du, og fik svaret:
Marker de mails du ønsker at flytte, hold knapperne "CTRL" + "SHIFT" nede, og tryk tasten "V". Dette åbner en dialogboks, hvor du  udpeger den mappe, du ønsker at flytte de markerede mails til. Dette er specielt praktisk, hvis mappelisten i venstre side af din Outlook, er så lang, at du ikke kan se den mappe du vil flytte til.
/ptj_11
Avatar billede dla Praktikant
15. maj 2009 - 09:24 #5
pjt_11: det er jo kun når man vil flytte fra en Outlook-mappe til en anden Outlook-mappe, ikke når man vil flytte til en stifinder-mappe på serveren. Og det er jo meget praktisk at have mails liggende i en mappe alle i firmaet har adgang til, og evt. gemt under de respektive projekter.
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. maj 2009 - 16:02 #6
DLA. Det har du ret i. Jeg læste vist ikke spørgsmålet ordentligt.
Men før i tiden kunne man lægge genveje til mapper, hvor som helst på PC´en, ind i navigationsruden i Outlook, men den funktion kan jeg ikke finde mere.
Den må stamme fra en tidligere udgave. Lidt mærkeligt, det var ellers en meget praktisk funktion.
/ptj_11