Avatar billede no_doubt Nybegynder
12. maj 2009 - 16:58 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

IP webcam

Jeg vil gerne have overvåget min lejlighed i en længere periode. Kan et IP camera stå / og tilgåes blot ved hjælp af sig selv + router.

HVIS DET er løsning, hvilket "billigt webcam vil i så anbefale (det skulle gerne kunne sættes op til at motion-detecte.

På forhånd tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2009 - 17:18 #1
Det kan det, hvis du vælger det rigtige web cam. Kig f.eks. på Axis web cams der er lavet til overvågning. De er ikke helt billige, men kan alt det du efterspørger og mere. Du kan endda få kameraer der kan både zoome og panorere, alt styret fra en browser

http://www.axis.com/

De fleste billigere web cameraer kræver en computer, axis har den indbygget
Avatar billede sleeper Nybegynder
12. maj 2009 - 18:54 #2
Hej Bufferzone

Kræver det ikke også at du har en fast IP fra din ISP
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2009 - 19:25 #3
Det kommer an på hvad du vil.

Hvis du udefra vil kunne gå ind og se dine kameraer, så er det lettest hvis din IP er fast, det skulle dog kunne lade sig gøre med dynamisk også.

Hvis du bare vil bruge dine axis kameraer til at tage still billeder med deres bevægelses føler og sende disse til en mailadresse "ude i byen" er det ikke nødvendig.

Axis kameraerne indeholder både web server og smtp server så de kan vise deres billede via en web side og sende mails.