Avatar billede experten Nybegynder
12. maj 2009 - 09:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Billede der passer en A4 side

Hej!

Jeg er i gang med en opgave og har fundet et billede jeg vil bruge som forside.
Men jeg kan ikke få det til at passe forsiden fuldstændig. den beskærer siden af :(

så: Jeg bruger word '07 - jeg har fundet ud af at målet på en a4 side er: 21,9cm x 29,7 cm - men kan ikke få det til at ligge som baggrund på siden. teksten kommer så oven på bagefter.

tak for hjælpen på forhånd :)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. maj 2009 - 12:56 #1
Du kan godt lave et billede i Word, så det fylder hele siden på skærmen, men din printer kan sandsynligvis ikke udskrive helt til kant af papiret. De fleste printere skal bruge plads langs kanterne for at håndtere papiret. Når du skifter til Vis Udskrift, kan du se, hvor meget, der vil blive skåret af (typisk lidt mere i bunden end ved de andre kanter). Hvis du vil vide præcis, hvor stort et område, din printer skal bruge langs kanterne, kan du prøve at vælge Sideopsætning (fanen Sidelayout > klik på den lille pil i nederste højre hjørnet af gruppen Sideopsætning). Sæt Top, Bund, Venstre og Højre margen til 0 og klik OK. Når meddelelsen "En eller flere margener befinder sig uden for sidens udskriftsområde. Klik på knappen Juster for at forøge margenerne." vises, klik Ja. Så bliver margenerne rettet til det, din printer skal bruge. Klik Annuller, hvis du ikke vil ændre margenerne.

Mht. dit sidste afsnit er det lidt uklart, hvad du mener. For at få billedet i baggrunden og placeret sådan, at det ikke "forstyrrer" dig, mens du skriver, kan du indsætte billedet i sidehovedet:
Dobbeltklik i sidehovedet. Hvis billedet kun skal være på forsiden, skal du slå "Speciel første side" til på fanen Design (fanen er tilgængelig, mens du er i sidehovedet). Indsæt nu billedet, mens du stadig er i sidehovedet. Højreklik på billedet og vælg Tekstombrydning > "Bag tekst".
Avatar billede experten Nybegynder
19. januar 2010 - 19:31 #2
tak for hjælpen :) smid et svar
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
19. januar 2010 - 22:01 #3
Velbekomme.