Avatar billede dennism Nybegynder
11. maj 2009 - 22:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET: Problem med nested repeaters

Jeg forsøger at lave en nested repeater i ASP.NET udfra denne guide:
http://www.codeproject.com/KB/aspnet/AspNetNestedRepeaters.aspx

Her er koden til min Default.aspx fil:
http://dennismadsen.net/uploads/Default.aspx.txt

Den indeholder en repeater og en inner repeater. Her er code behind til denne:
http://dennismadsen.net/uploads/Default.aspx.cs.txt

Som I kan se i LINQ-koden, så har hver af mine tanks en liste af sensors - hvilke er dem, jeg gerne vil have repeated i den inner repeater.

Som jeg forstår artiklen, er at koden i "RepeaterTanks_ItemDataBound" metoden der skal gøre arbejdet. Hvordan får jeg den skruet korrekt sammen?
Avatar billede slash Nybegynder
11. maj 2009 - 23:00 #1
smid dine data over i en xml fil, load i dataset....
Avatar billede dennism Nybegynder
11. maj 2009 - 23:13 #2
Kan det ikke gøres, uden at jeg skal involvere XML?
Avatar billede dennism Nybegynder
12. maj 2009 - 11:47 #4
Tak for dit link. Jeg forsøger at lave noget lignende, men får problemer med min DataSource:

        LinqDataSource query = (LinqDataSource)from tank in service.GetTanks()
                                  select new {
                                      Id = tank.Id,
                                      Name = tank.Name,
                                      Sensors = tank.Sensors
                                  };

        query.EnableUpdate = true;
        RepeaterTanks.DataSource = query;
        RepeaterTanks.DataBind();

Det kan godt compile men får en fejl på run-time, da den ikke kan caste til en LinqDataSource.
Hvordan skal det laves, for at jeg kan sætte EnableUpdate til true?
Avatar billede dennism Nybegynder
12. maj 2009 - 18:08 #5
Jeg fandt en løsning. EnableUpdate var ikke nødvendigt. Vil du smide et svar?
Avatar billede dennism Nybegynder
09. juni 2009 - 10:47 #6
.lukker