Avatar billede hkb-x Nybegynder
11. maj 2009 - 11:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

break en funktion

Er der en mulighed for at afbryde kørslen af en funktion?
Altså lidt lige som break i en løkke?

Jeg står med en funktion der enten kan beregne et resultat eller returnere et cached resultat eller beregne et nyt. Selve beregningen fylder en del linier så at kaste den ind i en if-then-else vil gøre koden meget uoverskuelig. Så jeg vil bare gerne afbryde kørslen og returnere et resultat hvis det er cached og ellers køre videre.
Lidt lige som i Java.

Er der en måde at gøre dette på i PHP?
Avatar billede showsource Seniormester
11. maj 2009 - 11:57 #1
ehh, return er jo meget alm. men jeg kan ikke lige forstå helt hvordan du mener med at afbryde, uden if
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
11. maj 2009 - 11:59 #2
Heh, du kan da bare die();
Avatar billede hkb-x Nybegynder
11. maj 2009 - 12:13 #3
lige meget, jeg havde bare læst forkert i manualen. return afbryder rent faktsik funktionen. ved ikke hvor jeg havde fået den ide at jeg ikke gjorde.