Avatar billede trinepigen Nybegynder
09. maj 2009 - 09:10 Der er 6 kommentarer

Diskfejl i XP Home Edition

Hej

I forbindelse med opstart af min computer (forældres computer) får de en fejlmeddelelse og deres lokale indstillinger er forsvundet og computeren er ryddet for indhold!
Når jeg går ind i computeradministration, står der i logbogen at der er registreret en diskfejl og den har yderligere registreret advarsler med kilden "dhcp".

Er der nogen der ved hvordan vi får rettet den fejl og indholdet (billeder mm) igen er tilgængeligt?

Mvh. Trine
Avatar billede trinepigen Nybegynder
09. maj 2009 - 09:12 #1
Får denne fejlmeddelelse:

Enheden \Device\Harddisk0\D havde en fejlbehæftet blok.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2009 - 09:42 #2
Det lyder godt nok noget kryptisk, i har vel antivirusprogram på computeren. Jeg ville nok starte med en gang "chkdsk /r /f" www.helgec.dk/chkdsk.html og så se hvad det udretter
Avatar billede trinepigen Nybegynder
09. maj 2009 - 11:59 #3
Avast antivirus kører fint på computeren. Jeg har gjort som du foreslår, og den siger at disken er ok.

Men ved opstart popper der et lille vindue frem der siger:

"Den lokalt gemte profil kan ikke indlæses. Det kan skyldes utilstrækkelige sikkerhedsrettigheder, eller at den lokale profil er beskadiget. Kontakt netværksadministratoren, hvis problemet fortsætter.

OPLYSNING - En I/O-handling igangsat af registreringsdatabasen mislykkedes. Registreringsdatabasen kunne ikke indlæse, udskrive eller rydde en af filerne, som indeholder systemets billede af registreringsdatabasen."
Avatar billede off-line Nybegynder
09. maj 2009 - 12:50 #4
Jeg vil foreslå, at du downloader "Poppy linux" som kan køres
direkte fra et CD/DVD drev. Den downloades som en Iso fil, som
brændes til en bootdisk.
Med den kan du komme ind i windows og hente de data du ønsker.
Det nemmeste er, at bruge en USB pen. HUSK AT MOUNTE DEN.
Så kan du simpelhen med musen, trække data over på USB pennen.
http://www.puppylinux.org/index.php?q=downloads

Bagefter kan du så formatere disken og indstallere styresystemet igen. Hvis du vil være helt sikker på, at der ikke ligger noget
"snavs" på disken, så giv den en omgang Killdisk.
helgec har en anvisning på hvordan man gør:
http//helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede off-line Nybegynder
09. maj 2009 - 12:52 #5
Linket til helgec ser ikke ud som et link, prøver igen.
http://helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede computerlab Nybegynder
09. maj 2009 - 21:37 #6
Har du fået styr på det?