Avatar billede Antihelten Nybegynder
08. maj 2009 - 22:01 Der er 5 kommentarer

Blå skærm efter opdatering, vil ikke starte op.

Jeg har kørt Win Live opdate på min Bærbar som køre på Vista.
Da den skulle genstarte som Windows sagde jeg skulle, så kom der kun en blå skærm, efter at have vist få sekunder at loadinbjælken.

Har prøvet F8, der kommer Manager Menu, med der virker intet heller & En ny Vista Home Prim cd med intet virker.

Hvad skal jeg gøre ?
Avatar billede mchlbk Praktikant
08. maj 2009 - 22:16 #1
Kan du uddybe hvad du mener med at der intet sker når du booter fra din Vistacd?

Booter computeren ikke fra den? (Indstilles i bios.)
Avatar billede Antihelten Nybegynder
09. maj 2009 - 09:40 #2
Hvis jeg sætter en cd i sker der stadig intet, den loader bare Windows i få sekunder, og så går den i blå skærm.

Den skriver noget med at den går i blå skærm for at beskytte windows efter en fejl.
Avatar billede mchlbk Praktikant
09. maj 2009 - 11:53 #3
Det lyder som om den ikke er indstillet til at boote fra cd'en. Det indstiller du den til i bios. Du skal lede efter "boot order" eller lignende og indstille den, så den booter fra cd-drevet før harddisken.
Avatar billede b-and Novice
09. maj 2009 - 11:59 #4
Du kan læse lidt om BIOS her - og hvordan du sætter den til at boote fra CD drevet > http://www.pc-viden.dk/?Diverse_artikler:Boot_fra_cd_-_%E6ndring_af_bootsekvens

Når det lykkedes så kør følgende.

Hvis du stadig har mulighed for at starte computeren kan du vælge at køre en CHKDSK ved næste genstart, det gøres således:

Vælg det rigtige styresystem.

For XP brugere:
Start > Kør > skriv: cmd > Enter > i konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter > Genstart

For Vista brugere:
Gå i > Start > Søg > skriv: cmd.exe > højre klik på filen (cmd.exe) og vælg > Kør som admin…
I konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter> Genstart

For begge systemer:
Kan du slet ikke komme i kontakt med computeren må du køre CHKDSK fra din installations CD.
Sæt din computer til at boote fra CD/DVD'en - boote op på din installations cd - tryk på en tast når du bliver spurgt.

Ved "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på "R" for at reparere.

Nu kommer du til Genoprettelsekonsollen,
Af de tre muligheder skal du vælge den med Kommandoprompt.
Du skulle gerne ende med C:\WINDOWS>_
(Hvis den spørger efter admin. kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på <Enter>)

Hvilken Windows-installation vil du logge på: 1 <Enter>
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du: chkdsk c: /p /r <Enter>
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit <Enter>

Se om ikke det bringer dig videre…
Avatar billede Antihelten Nybegynder
10. maj 2009 - 11:08 #5
Nu virker det.
Men nu kan den kun finde 233GB ud af de ca 500GB der skulle være, hvordan kan det være ?