Avatar billede chw Nybegynder
06. maj 2009 - 16:25 Der er 1 løsning

lang redirect tid

Hej.

Jeg har en webserver som består at default web site, og under den er der x-antal virtuelle directories. Under default har jeg en del blandede filer, og en af dem er en .asp som ikke gør andet end at redirecte til en af mine virtuelle directories. Det er den .asp som står som startsiden.

Problemet er bare at den tager ufattelig lang tid om at redirecte og åben siden i en af de virtuelle directories. Går jeg ind på www.minside.dk går der meget lang tid før den åbner, og det eneste den skal er at redirecte til www.minside.dk/virtuel/test.aspx.

Skriver jeg til gengæld hele stien i browseren, altså www.minside.dk/virtuel/test.aspx åbner den straks.

Hvordan kan jeg ændre på dette?
Avatar billede chw Nybegynder
07. maj 2009 - 11:13 #1
Har løst det.

Jeg havde en .asp side som lavede redirect. Det lavede jeg om til <meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=http://www.minside.dk/test/test.aspx"> og det løste problemet.

Jeg ved ikke hvorfor, men måske fordi at serveren står til at køre .aspx, men den side der lavede redirect var .asp.