Avatar billede ralph4 Nybegynder
05. maj 2009 - 17:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan ikke reparere windows

Jeg har egentlig 2 spørgsmål:
Min PC booter OK, men efter windows proceslinien er slut kommer der en blue screen et halvt sekund så booter den igen - hvordan får jeg den til at blive på skærmen så jeg evt. kan læse hvad der er galt, det er sikkert i bios, men hvor?

Så prøver jeg at boote på CD'en, men efter den har undersøgt systemet og jeg vælger "R" for reparer sker det samme, den booter altså på HDD, jeg kan ikke ændre bootsekvens permanent, men kun ved opstart og når jeg så prøver det efter tryk på R og genstart så starter den forfra med at undersøge systemet.

XP Home, SATA harddisk
Avatar billede anddk Praktikant
05. maj 2009 - 18:42 #1
Det kan være en hardware fejl og sagtens en defekt harddisk.

Jeg ville prøve at clone over på en anden disk, og se om den kan starte og evt. prøve en reperation.
Avatar billede Computergeek Nybegynder
05. maj 2009 - 19:07 #2
Jeg har haft samme problem... det jeg gjorde var at, sætte harddisken i en anden computer..... og prøvede at repare den... hvis det ikke virker er du nødt til at formatere den...
Avatar billede haverslev Novice
05. maj 2009 - 19:23 #3
Hvordan har du undersøgt ?

Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /f /r  (+tryk på ENTER )

Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter

-----------------------------------------------------------------

Giver det ikke det ønskede resultat, så lav en Repair af Windows XP, men læg godt mærke til punkt 4:

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD,
når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Avatar billede ralph4 Nybegynder
06. maj 2009 - 18:16 #4
Jeg opgav, så send et svar så jeg kan lukke dette igen.
Jeg lånte en ny ramklods, ingen ændring, jeg satte disken i en ekstern boks, men jeg kunne ikke se den, derimod nægtede den nye værtsmaskine at åbne enhedshåndtering, denne Computer, administer/diskhåndtering, så prøvede jeg at reparerer endnu engang efter haverslevs råd, men punkt fire har ikke den reparationsmulighed. Så nu er den afleveret hos den lokale nørd.

Tillægsspørgsmål: Hvorfor kan jeg ikke se dette spørgsmål under min konto? Jeg kan godt se alle mine andre spørgsmål siden 2003
Avatar billede haverslev Novice
06. maj 2009 - 19:28 #5
"Tillægsspørgsmål: Hvorfor kan jeg ikke se dette spørgsmål under min konto? Jeg kan godt se alle mine andre spørgsmål siden 2003

- Der er et eller andet problem på/med eksperten, jeg kan heller ikke se de spørgsmål jeg har deltaget i aftes og idag :)