Avatar billede cleverly Nybegynder
04. maj 2009 - 18:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Geforce GTS 250 lever ikke op til mine forventninger

Hej Alle. Har et ret nederen problem, som jeg håber at nogen kan hjælpe mig med at løse.

Først vil jeg lige liste hvad min computer består af efter min opgradering:

Motherbord: ASrock AliveXFire e-SATA2 (Dual PCI-E)
CPU: AMD Athlon 64x2 Dual Core 4800+ 2,49 GHz
RAM: 2x Kingston HyberX 2GB DDR2
Grafikkort: "Point of View" GeForce GTS 250 512 MB DDR3.
Strømforsyning: 550W
Styresystem: Windows Vista Ultimate 32 bit.

Problem:

Før jeg købte mit nye grafikkort, have jeg et lille lorte-ATI Radeon 2400 HD med 128 MB DDR2. Det kunne LIGE køre World of Warcraft med et gennemsnit på 30 FPS.
Derfor tænkte jeg, at jeg ville opgradere mit grafikkort, eftersom det var det eneste der haltede i mit setup.
Men efter installationen af kortet, of de dertilhørende drivers, oplever jeg ingen forbedring af min situation. Tværtimod.

Jeg har sørget for at slette de gamle ATI drivers. Jeg har også sørget for at tilslutte alle de korrekte strømforsyninger til mit nye kort.

Er der nogen der har nogle idéer til hvad der skal til for at forbedre min computers ydeevne?
Avatar billede CCodam Nybegynder
04. maj 2009 - 18:49 #1
Du har sat PCIE Switch kortet i det anden PCI-Express x16 slot?
Avatar billede cleverly Nybegynder
04. maj 2009 - 18:50 #2
Er der forskel på de 2 slots?
Avatar billede cleverly Nybegynder
04. maj 2009 - 18:51 #3
Ah. Ja, den lille dummy?
Avatar billede CCodam Nybegynder
04. maj 2009 - 18:52 #4
Jeg mener faktisk at den lille dummy skal sidde i det øverste af slotsne, men du må ikke hænge mig op på det...

ellers er der jo ikke andet for at forsøge en komplett reinstall, og se om det er software mæssigt problemet ligger :/
Avatar billede cleverly Nybegynder
04. maj 2009 - 18:54 #5
Ja, den sidder i den øverste.

Hmm. Ja. Jeg kan bare ikke installere mit XP, pga. et fuck-up jeg har lavet med min Bios, og min Vista CD er væk.

Du har ingen andre idéer til hvad der kunne være galt?
Avatar billede Slater Ekspert
04. maj 2009 - 19:02 #6
Jeg lavede selv den pinlige fejl, at tro strømkabel nummer 2 til mit nye grafikkort var ligegyldigt. Det var det absolut ikke.

Det har du sandsynligvis husket, men jeg kan jo lige så godt nævne det.
Avatar billede cleverly Nybegynder
04. maj 2009 - 19:06 #7
Når du siger nummer 2, hvad mener du så?

Der er kun ét stik. Nemlig en PCI-E 6-pins indgang. Og så en lille HDMI indgang.
Jeg har ikke tilsluttet HDMI indgangen - men det er vel også ligegyldigt?

Hvis du tænker på det Y-kabel der følger med kortet, så har jeg erstattet det med en direkte PCI-E indgang til min strømforsyning.
Avatar billede cleverly Nybegynder
04. maj 2009 - 21:27 #8
Jeg har fundet svaret andetsteds.

Det lå i selve spillets opsætning.
Dum som jeg er, var opløsnignen stadigvæk sat efter det gamle korts. Jeg satte den blot på det højeste, og kørte derefter med 110 FPS. Dertil kan det siges, at nVidias drivers IKKE kan lide at køre windowed mode. Dette hjalp også en del.
Avatar billede cleverly Nybegynder
04. maj 2009 - 21:27 #9
Det var svaret