Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. juli 2001 - 20:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Har U.S.A., England osv. også en slags SE/CVR nr. for firmaer ?

Spørgsmål i titlen.. har de? Og i så fald, hvordan kan et sådan nr. se ud ?
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2001 - 20:28 #1
Ja det har jeg da fået at vide af en revisor.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. juli 2001 - 20:30 #2
Glemte lige en ting mere .. hvad hedder det i f.eks. USA ? OG England ?
Avatar billede jasber Nybegynder
09. juli 2001 - 04:11 #3
I England hedder det VAT, så vidt jeg husker :)

Se lidt mere om det her:
http://www.openerg.com/download/php-bin/vatguide.htm
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. juli 2001 - 04:12 #4
VAT er deres afgifter/skat.

VAT=Value Added Tax
Avatar billede jasber Nybegynder
09. juli 2001 - 04:23 #5
Tja, det er rigtigt, men når vi i firmaet køber noget i UK bliver vi altid udbedt vores VAT nummer, hvilket vi udfylder med vores SE nummer. Her er lige bunden af en ordreform jeg fandt på nettet:

To the danish customers: VAT-nummer = dansk SE/CVR-nummer.

Og danske SE numre passer egentlig også meget godt med den liste jeg linkede i mit forige svar - men det kan da være at der findes et andet ord, jeg kan bare ikke finde det :)

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. juli 2001 - 04:25 #6
Hmm .. det lyder ret så usandsynligt at VAT= SE/CVR #... som sagt VAT = Value Added Tax.
At så de beder jer opgive SE/CVR # som VAT # er nok fordi de ved hvem der skal betale VAT\'en så ..
Avatar billede tmceu Praktikant
09. juli 2001 - 21:49 #7
I USA hedder the

EIN = Employer Identification Number

England = VAT Registration Number

Mvh
Thomas
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. juli 2001 - 21:51 #8
tmceu:> såe .. VATRN eller hedder det VAT Registration Number ?
Avatar billede tmceu Praktikant
09. juli 2001 - 21:53 #9
Lidt mere...

Amerikanske numre er normalt i formatet 00-0000000

Engelske numre er normalt 9 cifrede og skrives som 000 0000 00

Mvh
Thomas
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. juli 2001 - 21:55 #10
Mange mange tak :-)
Avatar billede tmceu Praktikant
09. juli 2001 - 21:57 #11
Jeg har aldrig mødt forkortelsen VATRN, men du kan evt. finde den på http://www.inlandrevenue.gov.uk

Thomas
Avatar billede tmceu Praktikant
09. juli 2001 - 21:58 #12
...og den tilsvarende amerikanske http://www.irs.gov
Avatar billede jasber Nybegynder
11. juli 2001 - 09:39 #13
Her er så det endelige svar, fra CVR - Hvorfor har du afvist mit svar, og accepteret det samme bare fra en anden?

----

Hej!

Tak for din henvendelse.

I Storbritannien findes der et register over arbejdsgivere og et register over
momsregistrerede. Med stor sandsynlighed findes der også et register over
virksomheder med begrænset hæftelse, alstå svarende til vores Erhvervs- og
Selskabsstyrelsen. Et egentligt centralt register svarende til CVR findes ikke,
men det er godt på vej til at blive etableret.

Vedrørende USA, så findes der ikke noget centralt register, men sandsynligvis
kun nogle lokale registre.

Jeg håber, at dette er tilstrækkelig hjælp.

Med venlig hilsen

Dina Gelfer-Jørgensen
Det Centrale Virksomhedsregister
Avatar billede matintin Nybegynder
08. januar 2014 - 20:55 #14
Udlandet
I forbindelse med udenlandske samarbejdspartnere kan der blive efterspurgt et såkaldt VAT-nummer, som er den engelske oversættelse af CVR. Hvis man i udenlandsk sammenhæng skal oplyse sit CVR-nummer (eller VAT), skal det være DK efterfulgt af det 8-cifrede CVR-nummer: DK xxxxxxxx.