Avatar billede musmus Nybegynder
29. april 2009 - 15:24 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Adgang til Internet alle brugere

Hej alle,
jeg har et problem på min arbejdsplads, som jeg bare ikke kan greje....eller måske er det logisk nok...
Men,
vi er 10 personer, som har en SBS konto.
Alle IPadresser uddeles via DHCP på serveren, som er en small business 2003.
Dog har vi 14 pcere, men de 4 pc'ere brugere ikke sbs, de skal kun på Internetet og intet andet.
Disse 4 kan godt på en IPadresse fra DHCP, men de kan IKKE gå på Internettet.

Hvad er der galt? Kan jeg rette dette nogen steder eller?
Håber virkelig at høre fra Jer derude, jeg er ved at få grå hår!

Venlig hilsen
Musmus
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
29. april 2009 - 16:27 #1
Du bør kontrollere at de får den korrekte DNS.

At de får en IP adresse der ligger i samme range som de 10 andre pc'er, eksempelvis:
192.168.1.x

Du bør desuden prøve at starte en kommandoprompt (start -> kør -> cmd, eller start -> programmer -> tilbehør -> kommandoprompt)
Når du får kommandoprompten op, så skriv følgende:
ipconfig /all
og kopier resultatet ind her.
Skriv desuden
nslookup google.dk
kopier resultatet, og til sidst skriv:
tracert 216.239.59.104
og skriv resultatet ind her.

Hvis du smider alle disse resulater op, er det meget nemt at fejlsøge basale netværksproblemer :-)
Avatar billede musmus Nybegynder
29. april 2009 - 20:19 #2
Hejsa, sidder ikke på jobbet nu, men skal nok smide det ind imorgen.
Jeg ved dog at alle pc er får ipadresser i samme range, og de får den rigtige dns.
Dog kom jeg til at tænke på, om det har noget at gøre med de CAL liseser vi har og antallet af dem?
Eftersom de sidste 4 pcer IKKE bruger SBS usere, men kn skal på nettet, så ville et vil være muligt bare at give dem netadgang, uden at have licenser til dem?
Vi har enlig 10 stk. CAL licenser, men det er vel kun for sbs brugere?
Ikke også de brugere der bare skal på nettet uden at bruge AD?

venligmhilsen
Mobimob
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
30. april 2009 - 09:43 #3
CAL licenserne er kun til SERVER brug (og heriblandt vist nok indmeldelse i domænet).
DNS og DHCP burde virke 100 % på alle maskiner der tilgår dit netværk.
Du kunne jo ligeså godt have brugt en billig LinkSys router til DNS og DHCP :-)
Avatar billede musmus Nybegynder
30. april 2009 - 19:44 #4
Hej mcb2001,
ok.
Alle får Ipadresse, så hvad kan det så være der er galt?
Er der en begrænsning på serveren som er sat måske?
Jeg kan se listen med tildelte ipadresser, og det range som serveren kan udele i, har et range på 50 stk, så det er heller ikke det som er problemet....

Er der nogen der har en ide til hvad det kan være?
jeg håber at nogen kan hjælpe.

De 4 andre maskiner, skal bare på nettet intet andet....

Håber at høre fra Jer.
Venligst
Mobimob
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
30. april 2009 - 19:47 #5
som nævnt tidligere, det er meget nemmere at fejlsøge hvis man har nogle informationer at gå ud fra :-)

Du bør desuden prøve at starte en kommandoprompt (start -> kør -> cmd, eller start -> programmer -> tilbehør -> kommandoprompt)
Når du får kommandoprompten op, så skriv følgende:

ipconfig /all
og kopier resultatet ind her.

Skriv desuden
nslookup google.dk
kopier resultatet, og til sidst skriv:

tracert 216.239.59.104
og skriv resultatet ind her.
Avatar billede musmus Nybegynder
30. april 2009 - 19:52 #6
OK, jeg gør det så snart jeg er i nærheden af netværket.
Jeg vender fluks tilbage så snart jeg har informationerne.

venligst
Musmus
Avatar billede musmus Nybegynder
30. april 2009 - 21:16 #7
Hej igen,
jeg har nu kørt opgaverne og kopieret dem ind herunder.Jeg kan dog se at dhcp åbenbart IKKE kører på serveren, selvom DHCP er aktiveret på den. For hvor ellers får jeg ipadresser fra, da jeg jo også kan slå ipleases op på serveren....?????
Håber du kan se mere end jeg umiddelbart kan.
takker.
Microsoft Windows [Version 5.2.3790]
(C) Copyright 1985-2003 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Administrator>ipconfig/all

Windows IP Configuration

  Host Name . . . . . . . . . . . . : IBMSRV
  Primary Dns Suffix  . . . . . . . : xxx.mitdomæne.local
  Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
  WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
  DNS Suffix Search List. . . . . . : xxxmitdomæne.local

Ethernet adapter Server Local Area Connection:

  Connection-specific DNS Suffix  . :
  Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/1000 CT Network Connection #
  Physical Address. . . . . . . . . : 00-11-25-57-23-3E
  DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
  IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.200
  Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.200

C:\Documents and Settings\Administrator>tracert 216.239.59.104

Tracing route to gv-in-f104.google.com [216.239.59.104]
over a maximum of 30 hops:

  1    *        *        *    Request timed out.
  2    *        *        *    Request timed out.
  3    *        *        *    Request timed out.
  4    *        *        *    Request timed out.
  5    *        *        *    Request timed out.
  6    *        *        *    Request timed out.
  7    *        *        *    Request timed out.
  8    *        *        *    Request timed out.
  9    *        *        *    Request timed out.
10    *        *        *    Request timed out.
11    *        *        *    Request timed out.
12    *        *        *    Request timed out.
13    *        *        *    Request timed out.
14    *        *        *    Request timed out.
15    *        *        *    Request timed out.
16    *        *        *    Request timed out.
17    *        *        *    Request timed out.
18    *        *        *    Request timed out.
19    *        *        *    Request timed out.
20    *        *        *    Request timed out.
21    *        *        *    Request timed out.
22    *        *        *    Request timed out.
23    *        *        *    Request timed out.
24    *        *        *    Request timed out.
25    *        *        *    Request timed out.
26    *        *        *    Request timed out.
27    *        *        *    Request timed out.
28    *        *        *    Request timed out.
29    *        *        *    Request timed out.
30    *        *        *    Request timed out.

Trace complete.

C:\Documents and Settings\Administrator>
Avatar billede musmus Nybegynder
30. april 2009 - 22:00 #8
Jeg skal lige huske at sige at ipconfig/all er kørt direkte på serveren.
venligst
Musmus
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
01. maj 2009 - 11:01 #9
Jeg kan se at din server ikke kan fange google :-)
Kan din server overhovedet komme på internettet?
Hvordan ser opsætningen ud på dine 4 problem maskiner i forhold til dem der virker? Har de forskellig DNS? har de forskellig gateway? begge dele skulle jo gerne være 100% ens :-)

Med hensyn til din servers IP-adresse SKAL den være statisk, ellers kan alle de maskiner der skal fange den jo ikke vide hvor de skal kigge :-)
Avatar billede musmus Nybegynder
01. maj 2009 - 11:06 #10
Jo, min server kan sagtens gå på nettet. Ingen problemer.
Jo, den er statisk :)

Ja, dns er den samme på alle og samme gateway.....jeg ved simpelthen ikke hvad der er galt.

Skal jeg gøre mere , så du kan se noget andet?

Venligst
Musmus
Avatar billede musmus Nybegynder
01. maj 2009 - 11:12 #11
Hej igen, jeg kan se at vores firewall er standardgatewayen.
Kan det være den som er begrænset til kun 10 brugere, også selvom dhcp'en kan uddele flere ipadresser?

Eller har det intet at sige?

Venlig hilsen
musmus
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
01. maj 2009 - 11:24 #12
Firewallen har ikke begrænsninger...

Prøv at køre "ipconfig /all" og "tracert 216.239.59.104" på både en brugbar maskine og en ikke brugbar maskine.

Det kan fortælle hvor de går i stå...
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
01. maj 2009 - 11:24 #13
og hov, skulle være kommentar og ikke svar :-)
Avatar billede musmus Nybegynder
01. maj 2009 - 11:29 #14
OK, prøver hæng på .
Avatar billede musmus Nybegynder
01. maj 2009 - 11:38 #15
Her fra en maskine der KAN gå på nettet:
Microsoft Windows [version 6.0.6000]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Users\Michael>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Michael-PC
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . : xxxxxxxxx.local
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : StokvisConnection.local

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse* 20:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : TAP VPN Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-FF-1B-FA-EC-C8
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 2:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : xxxxxxxx.local
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : ADM851X USB To Fast Ethernet A
dapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-05-1B-05-E5-86
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::7c31:a004:eda2:9ad1%13(Foretrukken)

  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.50(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 1. maj 2009 08:05:15
  Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 6. maj 2009 08:05:14
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.200
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 369100059
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.200
  Primær WINS-server . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.200
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Ethernet-netværkskort Bluetooth-netværksforbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Bluetooth Device (Personal Are
a Network)
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-16-CF-F4-61-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG
Network Connection
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-1B-77-54-08-23
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : stokvisconnection.local
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Family Fa
st Ethernet NIC
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-0F-B0-D2-67-C1
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 6:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : xxxxxxx.local
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : xxxxxxx.local

  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::5efe:192.168.1.50%27(Foretrukken)
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.200
  NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 9:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 10:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{7552B270-EE82-4B44-A4B
7-0775B6223D43}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 11:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{1BFAECC8-7BE2-4237-941
A-81580756F355}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 19:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{AD3A9FD7-77DD-41B6-832
D-F66F6E1E87DA}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

C:\Users\Michael>tracert 216.239.59.104

Sporer rute til gv-in-f104.google.com [216.239.59.104]
over et maksimum af 30 hop:

  1    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  2    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  3    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  4    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  5    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  6    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  7    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  8    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  9    *        *        *    Anmodning fik timeout.
10    *        *        *    Anmodning fik timeout.
11    *        *        *    Anmodning fik timeout.
12    *        *        *    Anmodning fik timeout.
13    *        *        *    Anmodning fik timeout.
14    *        *        *    Anmodning fik timeout.
15    *        *        *    Anmodning fik timeout.
16    *        *        *    Anmodning fik timeout.
17    *        *        *    Anmodning fik timeout.
18    *        *        *    Anmodning fik timeout.
19    *        *        *    Anmodning fik timeout.
20    *        *        *    Anmodning fik timeout.
21    *
osv.

/
Musmus
Avatar billede musmus Nybegynder
01. maj 2009 - 11:56 #16
Her er så fra en maskine som IKKE KAN gå på nettet men har fået IPadresse.:
Microsoft Windows [version 6.0.6001]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Users\grafisk>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : grafisk-PC
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : stokvisconnection.local

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : stokvisconnection.local
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8168/8111 Family PC
I-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-19-66-5D-9C-12
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.62(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 1. maj 2009 11:40:08
  Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 6. maj 2009 11:40:08
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.200
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.200
  Primær WINS-server . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.200
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 3:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 4:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : stokvisconnection.local
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tracert viste at den igen fik Timeout alle 30 gange, så den er ikke kopieret ind her. :)

Kan du se noget?

Venlig hilsen
Musmus
Avatar billede musmus Nybegynder
01. maj 2009 - 12:14 #17
Hejsa kan forstå at vi åbenbart har fælles interesser :)

Vi skal bare have løst problemet.....Kan du se noget, ellers er du velkommen til at komme forbi. :)

Venligst
Musmus
Avatar billede musmus Nybegynder
01. maj 2009 - 13:36 #18
Hej igen,

nu har jeg deaktiveret Netbios og indtastet dns serveren manuelt og ipadresen ligeså samt gateway.
Så nu har maskinen ikke nogen wins server, hvor den kan ente noget.
men det hjælper heller ikke.
Maskinen logger sig godt nok på netværket, men den kan ikke gå på nettet.

Hvad kan det mon så være?

Venligst
musmus
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
01. maj 2009 - 13:47 #19
Det næste jeg kan se der skiller sig ud, er at din maskine der KAN gå på nettet har sin VPN (tunneling lan) aktiveret?
Kan det være en setting i firewall'en der blokkerer for adgangen, hvis ikke VPN er aktiveret?

Og som sidekommentar til dine "tracert" så timeouter de, fordi din firewall blokkerer dem, og den er første led, derfor fejler alle 30 :-)
Det betyder ikke det store, bare så du ikke tror der er noget galt der.
Avatar billede musmus Nybegynder
01. maj 2009 - 13:54 #20
Nej, det vil jeg ikke mene. De andre maskiner har ikke VPN og de kan godt på nettet.

/
Musmus
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
01. maj 2009 - 14:11 #21
hvis du kører følgende i kommandoprompt, på en maskine der ikke vil på nettet, hvad svarer den så?

nslookup google.dk

Det burde se ud som nedenstående, eller i hvert fald der hen af.

> Server:  xxx.xxx
> Address:  192.168.1.200
>
> Non-authoritative answer:
> Name:    google.dk
> Addresses:  72.14.221.104, 74.125.77.104, 216.239.59.104

Hvis ikke, så er det allerede i DNS'en at det fejler.
Her kan du prøve forskellige ting.
1. prøv at skrive "nslookup google.dk 192.168.1.200" hvilket spørger direkte ned i din DNS-server.
2. prøv at skrive "nslookup google.dk 194.239.134.83" hvilket spørger direkte til din internet udbyders DNS.
3. prøv at starte en browser og skriv: "http://72.14.221.104/" hvilket skulle give dig direkte adgang til google.dk, uden behov for DNS opslag.

Hvis du får den rigtige ip-adresse på google.dk, så prøv at køre:

ping google.dk

hvilket skulle give:

> Pinger google.dk [72.14.221.104] med 32 byte data:
>
> Svar fra 72.14.221.104: byte=32 tid=31ms TTL=244
> Svar fra 72.14.221.104: byte=32 tid=30ms TTL=244
> Svar fra 72.14.221.104: byte=32 tid=31ms TTL=244
>
> Ping-statistikker for 72.14.221.104:
>    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
> Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
>    Minimum = 30ms, Maksimum = 31ms, Gennemsnitlig = 30ms

Hvis denne fejler, kan du prøve:

ping 192.168.1.1

Dette kan også fejle, hvis ikke firewallen tilader ping. Det gør den formodentligt ikke, da den heller ikke tilader trace-route (tracert).

Hvis det ikke fejler og du får svar, så har du forbindelse helt ned til firewallen, hvorefter den fejler i at formidle kontakten ud ad til.
Det kan skyldes flere ting.
1. Den ved ikke hvor den skal route data hen, eller
2. den router data hen til 192.168.1.200 som ikke ved hvad den skal gøre med det.
3. den blokkerer trafik for ip-adresser over 192.168.1.60??

Prøv eventuelt også at logge på firewall'ens configuration (web) på en maskine uden adgang til nettet, for at se om den kan få forbindelse til din firewall.

Sidste ting jeg kan foreslå dig er at fortælle hvilken fejl internet explorer melder når du prøver at gå på nettet :-)
Avatar billede musmus Nybegynder
01. maj 2009 - 14:16 #22
OK, jeg prøver det ovenstående og vender tilbage med svar.

Venlist
Musmus
Avatar billede musmus Nybegynder
01. maj 2009 - 14:41 #23
Hej igen,
jeg har nu prøvet med kommandoen nslookup google.dk
Den svarede DNS requested timeout.
Server:Unknown
Adress:  194.239.134.83

Jeg prøvede så nslookup google.dk 192.168.1.200
, hvilket jeg så fik som svar:
Server:  xxx.xxx
Address:  192.168.1.200
Non-authoritative answer:
Name:    google.dk
Addresses:  72.14.221.104, 74.125.77.104, 216.239.59.104

Jeg kan ikke pinge ud af huset.
Jeg kan kan dog tilgå firewallen.

Er det min dns der er problemet?
For alle andre bruger jo den samme DNS, og de kan godt gå på nettet......
Hvis ja, hvad skal mon rettes....?

/
Musmus
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
03. maj 2009 - 19:51 #24
nej det er ikke din DNS der er problemet. Og du kan sætte dine fire net-løse maskiner tilbage til at bruge 192.168.1.200 som DNS.

Mit næste forslag er at du i en browser (internet explorer) skriver:
http://72.14.221.104/

og så skriver her hvilken fejl den melder :-)
Avatar billede musmus Nybegynder
04. maj 2009 - 09:24 #25
Hejsa,
jeg har nu prøvet det ovensåtrende og får følgende svar:
"INternet Explorer" kan ikke finde websiden"

/
Musmus
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
04. maj 2009 - 09:29 #26
fejlen ligger et eller andet sted i din firewall...
Jeg er ved at løbe tør for idéer...

Din DNS virker, du er på lokalnetværket og kan nå firewallen, alt på indersiden kan nåes, intet på ydersiden...
Avatar billede musmus Nybegynder
04. maj 2009 - 09:38 #27
Ja, du har ret. Jeg mistænker også firewallen for at være problemet.
I firewallen er der angivet 10 licenser, men det burde da kun være til VPN? Ikke?
Nå, jeg må tage fat i dem som har installeretd et til at starte med :)

Jeg takker mannge gange for hjælpen og din fejlsøgning.

/
Musmus
Avatar billede musmus Nybegynder
20. oktober 2010 - 10:43 #28
mcb2001, svar og du får point :)