Avatar billede dtlje Nybegynder
28. april 2009 - 15:06 Der er 10 kommentarer

wireless og drivere til Thinkpad T42 type 2373

Hej

Jeg har en T42 og har nogle udfordringer med at opdatere drivere til Wireless intel Pro/wireless 2200BG Network.
Jeg har været inde og downloade den nyeste driver, på Lenovo support og når jeg installere den, så kører wizard også perfekt. Men så når jeg genstarter computeren og kigger inde under device manager/enhedshåndtering, så er den ikke blevet opdateret. Ej heller når jeg gør det samme med mit grafikkort ATI Mobility Radeon 7500. Så henter jeg også den nyeste driver inde på Lenovo og Wizard kører men når jeg genstarter er den ikke blevet opdateret.
Problemet er at når den på det trådløse netværk, kører den lige pludselig ufattelig langsom med at hente hjemmesiderne ned. Har også en stationær som også kører trådløs og der er ikke nogle problemer, så jeg går udfra at det er den bærbare som driller og måske driverne.
Har også prøvet at kører med Mozilla Firefox og det var det samme.
Kører med XP professional og har opdateret til Servicepack 3 og det er ikke mere jág kan opdatere inde på Windows.
Avatar billede CCodam Nybegynder
28. april 2009 - 16:06 #1
Avatar billede dtlje Nybegynder
28. april 2009 - 16:15 #2
Hej CCodam

Jeps dem har jeg downloadet og installeret. Og som skrevet kører den wizard fint igennem på begge 2 men når jeg genstarter er de driverne ikke opdateret !!!!!!
Avatar billede CCodam Nybegynder
28. april 2009 - 17:16 #3
#2 Har du prøvet inde i enhedshånteringen og højreklikke på enhederne og vælge opdater driver, og herefter selv valgt hvilken driver den skal bruge (pege ned på C:\Drivers\Win eller hvor det nu er Lenovo plejer et ligge dem)
Avatar billede dtlje Nybegynder
28. april 2009 - 23:18 #4
ja det har jeg også prøvet at lege med men den kan ikke finde noget i det bibliotek. Du har også ret i at den ligger det på C:/drivers/win/ethernet.
Men det er nu underligt at de drivers ikke installeres.....
Avatar billede CCodam Nybegynder
28. april 2009 - 23:23 #5
#4 C:/drivers/win/ethernet er til kabel netkortet, det trådlåse, må hedde noget med WLAN eller lignende...
Avatar billede dtlje Nybegynder
29. april 2009 - 15:19 #6
Så har jeg prøvet at lege lidt med de forskellige biblioteker.
Desværre kan jeg ikke få den til opdatere wireless, men jeg fik den til at installere noget under grafikkortet men når jeg genstarter er det stadig den samme driver......
Har et par stykker under C:\drivers\win
Her er det som ligger:

Audio
BDCACT
DISPLAY
ETHERNET
INTELINF
MSBTACT2
SMIF
SWMDMCNT
WLANINT
WLAINT2
WLLANAMB
WLLANATH

Det kunne være at det sagde dig noget.:)
Avatar billede dtlje Nybegynder
29. april 2009 - 15:34 #7
lige et tillæg. Den driver som jeg downloadede fra Lenovo - 6hwc05ww - ligger sig ind under C:\DRIVERS\Win\WLANINT og den har jeg også prøvet at opdatere manuelt men den vil ikke tage den..
Avatar billede CCodam Nybegynder
29. april 2009 - 16:15 #8
#7 Så passer den formegentlig ikke til det trådløse netkort der sidder i din bærbar...der er jo flere forskellige modeller af T42, og altså også flere typer trådløse netkort...
Avatar billede dtlje Nybegynder
29. april 2009 - 16:31 #9
hmm ok men det skal nok passe. Men så må jeg lede videre inde på Lenovo og se om jeg kan finde en anden.
Avatar billede justrace Novice
02. maj 2009 - 11:06 #10
Når du er inde på deres side, er der en knap til selvdetektering af model od hvilke drivere du skal bruge.