Avatar billede morild Nybegynder
27. april 2009 - 10:29 Der er 1 løsning

Antenne opsætning

Jeg har nu opsat et større WDS netværk, men har problemer med mine 2 Trendnet Directinal antenner på 14db og min Dlink DAP-1353 accesspoint.

Jeg har sat følgende op DAP-1353 - Antenne <---100meter---> Antenne -> DAP-1353

Umiddelbart virker det som om at min 14db Trendnet antenne slet ikke udsender signal, da signalet slet ikke er blevet forbedret efter dennes montering.

Der er 3 antenner på AP, jeg har valgt at lade de 2 yderste sidde til at rundsprede på lokationen og udskiftet den miderste med et 1,5m SMA til N-type stik forlængerkabel til antennen.

Er der nogen der har lidt ideer til hvorfor jeg ikke får den ønskede forbedring af rækkevidde?

Er der forskel i om jeg sætter directinal antennen på udgang 1, 2 el. 3?
Avatar billede morild Nybegynder
14. november 2010 - 13:59 #1
En præcis pejling mellem de 2 antenner gav den ønskede forbedring og flot signal til stabil data udveksling.