Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
26. april 2009 - 14:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nogen der kender mulighederne for at overtage et domæne?

Hej Eksperter!

Jeg har et domænenavn i kikkerten som jeg godt kunne tænke mig at overtage eftersom det passer til mit efternavn, som ellers ikke er særligt udbredt, og vil så tilbyde @efternavn.dk til dem som ønsker det og har efternavnet...

Vedkommende som har domænet nu har også dette efternavn, dog kun som et mellemnavn kan jeg se på dk-hostmaster (jeg vil helst ikke have selve domænetnavnet frem herinde!)
Han har haft domænet i godt 10 år.

Jeg kan se at vedkommende ikke bruger domænet, der er intet svar (kode 200) og på netnationen ser det ud til at den har overskredet fornyelsesdatoen - jeg har været skrevet på venteliste i 2 år.
Dog går jeg ikke ud fra at vedkommende ikke fornyer domænet,

Derfor vil jeg høre om nogen ved om det er muligt at overtage det som man hører virksomheder kan gøre hvis de har det som mærkevare eller lignende. Jeg har det som efternavn så må vel også på en måde være en smule tilknyttet domænet :) og han bruger umiddelbart ikke domænet aktivt og har så vidt jeg ved aldrig gjort det.

Hvad siger I?
Avatar billede snowball Novice
26. april 2009 - 14:40 #1
At der ikke er nogen aktiv hjemmeside er jo ikke altid ensbetydende med at domænet ikke bliver brugt - det kan jo være det bliver brugt til email (tjek evt. om domænet har en MX record ved at lave et DNS opslag).

Har du evt. bare forsøgt at kontakte den nuværende ejer for at høre om personen er villig til at sælge det? Det har jeg selv prøvet for mit eget domæne hvor jeg stod i samme situation og der var personen villig til at sælge det.

Alternativt kan du prøve og forsøge dig med http://www.domaeneklager.dk/ men det er ikke gratis.
Avatar billede folmani Nybegynder
27. april 2009 - 13:58 #2
Send en mail til ejeren eller ring til ham/hende, og fortæl hvilken 'anvendelse' du har i tankerne (= familie/efternavn). Forsøg at styre samtale over på de mere følelsesmæssige aspekter, så du så vidt muligt undgår en pris-diskussion ;-)
Avatar billede snowball Novice
12. maj 2009 - 10:06 #3
Har du brug for mere hjælp?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
24. maj 2009 - 23:14 #4
nej i må gerne lægge et svar :)
Avatar billede snowball Novice
04. august 2009 - 12:54 #5
Bedre sent end aldrig ;)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
03. december 2009 - 13:31 #6
jeg har endda været så heldig at han ikke fornyede så jeg nu har det :)