Avatar billede kiwankow Nybegynder
24. april 2009 - 09:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

optimering af database

Hej

Vi søger en database ekspert som kan hjælpe os med at optimere vores database.

Vi leder efter en løsning der kan øge hastigheden på vores database query, altså en løsning der kan hente resultatet så hurtigt som muligt.

Først og fremmest ønsker vi alle unødvendige queries/tables fjernet.

Runtime Information

- In my database I have ( slow_queries 316) please process the slow query log and optimize queries that take a long time to execute.

- (handler_read_rnd 19 M) please reduce queries that require sorting of the result. I probably have a lot of queries that require MySQL to scan whole tables or I have joins that don't use keys properly.

- ( handler_read_rnd_next 3,600.23 M) Please index tables properly and write queries to take advantage of the indexes I have.

- (qcache_lowmem_prunes 2,528 k) please tune thw query cache size.

- (Thread_cached 125) please raise my thread_cache_size.

- (created_tmp_disk_tables 219 k) please increase the tmp_table_size to cause temporary tables to be memory-based instead of disk-based.

- (select_full_join 19 k) please check the indexes of my tables to reduce the number of joins that do not use indexes.

- (select range check 18) please check the indexes of my tables to reduce the number of joins without keys that check for key usage after each row.

- (sort_merge_passes 24) please increase the value of the sort_buffer_size system variable.

- (opened_tables 329 k) please reduce the number of tables that have been opened, and increase my cache table value.

- (table_locks_waited 46 k) please reduce the number of times that a table lock can not be acquired immediately and a wait is needed. please optimize my queries, and then either split my table or tables or use replication.

Som i kan se er der en hel del problemer som bør fixes for at få databasen til at fungere optimalt.

Hvis der måtte være en person derude der mener at kunne hælp os hører vi gerne fra dig.

Skriv evt. på ks@kunstzonen.dk
Avatar billede LAiKA-iT Nybegynder
24. april 2009 - 09:32 #1
Hej

Du er velkommen til at kontakte os på info@laika-it.dk vi har flere konsulenter med stor erfaring inden for MySQL and MS SQL samt flere andre Database systemer.

Vi er selv MySQL Partnere.

Med venlig hilsen
Johnny R. Christensen

LAiKA iT
Avatar billede cpufan Juniormester
24. april 2009 - 10:56 #2
mail sendt

//cpufan
Avatar billede kiwankow Nybegynder
26. maj 2009 - 08:07 #3
lukket