Avatar billede yttedk Nybegynder
23. april 2009 - 14:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hente fra 2 tabeller?

Jeg er stadig på begynder stadiet i php så koden virker måske lidt rodet men jeg forsøger at gøre det så klart som muligt:

Jeg har forskellige hold (fx. pistol, riffel) i en tabel.

Den hedder hold_liste og holdcol bestemmer om den skal vises i højreside af forsiden. so far so good.

Under hvert hold er tilknyttet forskellige tider (fx. mandag 18-20, onsdag 20-22) i en anden tabel.

I scriptet her under henter den tiderne men kun tider tilknyttet 1 hold og nogle af de andre hold forsvinder.

Så hvad gør jeg galt?

_______________________________________________________________

  <?php

    $sqlright = "SELECT * FROM holdliste WHERE holdcol = '1' ORDER BY list_sort ASC ";
    $resright = mysql_query($sqlright) or die(mysql_error());

?>

  <table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" width="100%" >

<?php

while($pageright = mysql_fetch_array($resright)) {

    $rowhold = mysql_fetch_array($resright);
      $holdprofileid = $rowhold['list_id'];
    $holdprofile = "SELECT * FROM hold WHERE hold_list = '$holdprofileid'";
      $holdprofile2 = mysql_query($holdprofile) or die(mysql_error());
?>

<tr><td width="165">

<?php  echo "<h2>".$pageright['list_navn']."</h2>  "; ?>

<?php

while ($rowhold2 = mysql_fetch_array($holdprofile2)) {

echo "

<table width='100%' border='0' border='1'>
    <tr>
            <td>".$rowhold2['hold_dag']."</td>
            <td> </td>
            <td>.$rowhold2['hold_navn'].</td>
      </tr>
</table>

";
}
?>

</td></tr>

<?php
}

?>

</table>

_________________________________________________________
Avatar billede g1mzee Nybegynder
23. april 2009 - 14:57 #1
Jeg ved ikke lige hvad du mener med det sidste du skrev, men tror jeg ved hvad du mener ;p
Jeg regner med at du har lavet en ralation mellem tiderne's id og holds ? sådan at et hold f.eks. godt kan have flere tider , men en tid kan ikke have flere hold. hvis du kan følge mig.
for så kan du jo først lave din forespørgsel med hold, og så udfra det id du får med fra hold, kan du lave en forespørgsel til tiderne med det id. og så få tiden / tiderne ud. Håber det var forståeligt :p
Avatar billede webweaver Praktikant
23. april 2009 - 20:14 #2
Hvorfor har du denne inde i din while?
$rowhold = mysql_fetch_array($resright);

Du har allerede en mysql_fetch_array oppe i din while-lykke, så kan ikke se at den skulle være nødvendig. Den efterspørger på samme udtræk, så der skal kun være 1.

Ryk din mysql_query ud af din while. Nedenunder.
Der er ingen grund til at den står inde i din while.
Avatar billede yttedk Nybegynder
02. juli 2009 - 14:40 #3
! Jeg fandt selv ud af det...