Avatar billede f2 Nybegynder
22. april 2009 - 20:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Et godt kabinet?

Hejsa

Jeg er på jagt efter et nyt kabinet. Pt. har jeg et ANTEC SOLO hvilket uden tvivl er det bedste kabinet jeg nogensinde har haft. Problemet er bare at man ikke kan bruge et moderne grafikkort i den (et moderne grafikkort er ca. 28cm men der er kun plads til ca. 24cm i kabinettet).

Nogle af de features jeg godt kan lide i et kabinet er:
- Støjabsorberende harddisk-bays (i ANTEC SOLO bruges der silikone-dupper) - og generelt støjsvage funktionaliteter
- At kunne sætte harddiske og DVD-drev ind fra fronten af kabinettet
- Der skal ikke være noget 'front panel', jeg gider ikke åbne fronten bare for at tænde/slukke computeren eller indsætte en DVD
- Det skal helst være simpelt. Ingen vinduer i siderne. Intet lys der skinner ud af kabinettet. Ikke fyldt med blæsere over det hele.

Og så skal der selvfølgelig være plads til et moderne grafikkort, specifikt Nvidia GTX 275.

Jeg kan sikkert ikke få opfyldt alle af ovenstående punkter, så jeg vil gerne have så mange forslag som muligt selv om de ikke opfylder alle krav. Men selvfølgelig skal et GTX 275 (ca. 28cm) kunne passe ind i kabinettet.

Smid også gerne et link til kabinettet på edbpriser hvis I gider. :)

Jeg glæder mig til at høre jeres forslag,
F2
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 00:43 #1
Skal det nye kabinet være tilsvarende lille (dog med plads til GTX275)?

Kan du ikke også oplyse hvilket budget vi skal holde os indenfor? :)
Avatar billede f2 Nybegynder
23. april 2009 - 02:48 #2
Det må gerne være lille, ja. Jeg bryder mig ikke om at skulle bære rundt på en kæmpe klods. Men det er ikke et krav. Som sagt vil jeg gerne have så mange forslag som muligt, så jeg kan kigge dem igennem og vælge hvilken jeg bedst kan lide.

Budgettet er 1000 kr. eller derunder. :)
Avatar billede f2 Nybegynder
23. april 2009 - 13:50 #4
Men kan et Antec Performance One Mini indeholde en GTX 275?
Ifølge Antec.com har P180 en dybde på kun 43.6cm mens mit nuværende (Antec Solo) har en dybde på 47cm hvor mit GTX 275 ikke engang passer ind.

Jeg tager også lige et kig på ASUS-kabinetterne. :)
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 14:10 #5
#14 Hvis du fjerner det nederste harddisk bay, så kan det sagtens være der :)

Så vil du dog selvfølgelig kun have det øverste harddisk bay tilbage, med plads til 3 harddiske...
Avatar billede f2 Nybegynder
02. maj 2009 - 03:12 #6
Efter at have kigget på dine forslag valgte jeg en Antec Performance One P182. Den har mange af de ting jeg efterlyste:

- JA: Støjabsorberende harddisk-bays (i ANTEC SOLO bruges der silikone-dupper) - og generelt støjsvage funktionaliteter
- DELVIST (man kan indsætte DVD-drev forfra og harddiske sidelæns ind i kabinettet): At kunne sætte harddiske og DVD-drev ind fra fronten af kabinettet
- NEJ (desværre har denne en tynd front-dør der bl.a. dækker for tænd-/slukknappen): Der skal ikke være noget 'front panel', jeg gider ikke åbne fronten bare for at tænde/slukke computeren eller indsætte en DVD
- JA (der er godt nok tre blæsere men de er simple og rimelig skjulte): Det skal helst være simpelt. Ingen vinduer i siderne. Intet lys der skinner ud af kabinettet. Ikke fyldt med blæsere over det hele.

Indtil videre er jeg ganske tilfreds med kabinettet.

CCodam: Smid et svar og snup dine point :)
Avatar billede CCodam Nybegynder
02. maj 2009 - 03:44 #7
#6 Det er også et super kabinet, dog vil jeg lige drille dig lidt :P
Prøv at tag et kig på CoolerMaster Sileo 500 :)
http://www.tweakup.dk/article/1644/
http://www.youtube.com/watch?v=IfT7ZkS5tRY&fmt=22

Snupper gerne pointne :D