Avatar billede kee.... Nybegynder
07. juli 2001 - 00:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

canon digital ixus

Jeg har et Canon digital ixus som koster det hvide ud af øjnene og som er heelt fint.. problemet er at den tager billeder i 1200x1600.. det er død irriterende jeg hele tiden skal resize billederne.. samtidig ryger noget af kvaliteten når jeg formindsker billedet..

Er der nogle der ved hvordan jeg laver om så den tager lidt mindre billeder?

jeg vil vide det NU! *griner*
Avatar billede hhjensen Nybegynder
07. juli 2001 - 00:37 #1
Har du ikke fået en manual med?
Avatar billede kee.... Nybegynder
07. juli 2001 - 00:39 #2
Hvis jeg havde min manual havde jeg ikke oprettet et spørgsmål herinde ;o)
Avatar billede kapla Nybegynder
07. juli 2001 - 00:41 #3
Avatar billede kapla Nybegynder
07. juli 2001 - 00:42 #4
Avatar billede hhjensen Nybegynder
07. juli 2001 - 00:42 #5
Avatar billede kee.... Nybegynder
07. juli 2001 - 00:44 #6
kapla0

Der står ikke hvordan man gør..bare at man kan...
Avatar billede kee.... Nybegynder
07. juli 2001 - 00:47 #7
Det er jo bare sider hvor der står hvad kamaraet kan... det kan jeg ikke bruge til så meget ;o(
Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
07. juli 2001 - 00:50 #8
du går ind i menu - indtil der står opsætning oppe i hjørnet. Så kommer \"kvalitet\" frem. Tryk \"set\" og der kan du vælge 640 x 480 og det er den mindste opløsning. Du vil jo klart miste kvalitet når du fotograferer i mindre opløsning. Men du skulle umiddelbart slippe for at rezise så meget.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. juli 2001 - 00:50 #9
Hmmm... tape en vibrator fast til kameraet. Rystelserne vil få billederne til at blive så dårlige, at resizing vil forbedre dem istedet for at forringe dem... ehm... ;)

(sorry... kunne ikke lade være) ;)

Avatar billede hhjensen Nybegynder
07. juli 2001 - 00:51 #10
De har et specifikt Canon forum, hvor du kan spørge andre Ixus brugere om råd. Der plejer at komme hurtigt svar.

(Burde Eksperten oprette en digital kamera katgori?)
Avatar billede hhjensen Nybegynder
07. juli 2001 - 00:53 #11
Ok, du fik svar.
Men jeg vil alligevel benytte lejligheden til at anbefale www.dpreview.com
Avatar billede kee.... Nybegynder
07. juli 2001 - 00:54 #12
nanoq *griner* fin ide.. det havde jeg slet ikke tænkt på ;o)

steff26kbhn TAK! det var bare det jeg ville vide :o))
Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
07. juli 2001 - 01:05 #13
u r welcome