Avatar billede cosinus70 Nybegynder
21. april 2009 - 20:54 Der er 3 kommentarer

Manglende Netlogon og Sysvol

Hej Eksperter
I forbindelse med migrering af en Windows 2003 Server PDC til en Windows 2008 Server, oplever jeg en fejl i synkroniseringen af de to DC'er, hvilket medføre at Netlogon og Sysvol ikke er oprettet/shared.

I Eventloggen under File Replication Service finde jeg følgende fejl: EventID nr. 13508 Ntfrs:
------------------------------------------

The File Replication Service is having trouble enabling replication from SERVER02 to SERVER05 for c:\windows\sysvol\domain using the DNS name server02.domæne.dk. FRS will keep retrying.
Following are some of the reasons you would see this warning.

[1] FRS can not correctly resolve the DNS name server02.domæne.dk from this computer.
[2] FRS is not running on server02.domæne.dk.
[3] The topology information in the Active Directory Domain Services for this replica has not yet replicated to all the Domain Controllers.

This event log message will appear once per connection, After the problem is fixed you will see another event log message indicating that the connection has been established.
----------------------------------------------------------------

I Eventloggen under File Replication Service finde jeg følgende fejl: EventID nr. 13566 Ntfrs:
----------------------------------------------------------------
File Replication Service is scanning the data in the system volume. Computer SERVER05 cannot become a domain controller until this process is complete. The system volume will then be shared as SYSVOL.

To check for the SYSVOL share, at the command prompt, type:
net share

When File Replication Service completes the scanning process, the SYSVOL share will appear.

The initialization of the system volume can take some time. The time is dependent on the amount of data in the system volume.

----------------------------------------------------------------
De 5 roller er PDC roller er tilsyneladende overført korrekt.

----------------------------------------------------------------
Jeg har logget en DCdiag for at se på hvad problemerne består i:
----------------------------------------------------------------

Directory Server Diagnosis

Performing initial setup:

  Trying to find home server...

  Home Server = Server05

  * Identified AD Forest.
  Done gathering initial info.

Doing initial required tests

  Testing server: Default-First-Site-Name\SERVER05

      Starting test: Connectivity

        ......................... SERVER05 passed test Connectivity

Doing primary tests

  Testing server: Default-First-Site-Name\SERVER05

      Starting test: Advertising

        Warning: DsGetDcName returned information for \\server02.domæne.dk,

        when we were trying to reach SERVER05.

        SERVER IS NOT RESPONDING or IS NOT CONSIDERED SUITABLE.

        ......................... SERVER05 failed test Advertising

      Starting test: FrsEvent

        There are warning or error events within the last 24 hours after the

        SYSVOL has been shared.  Failing SYSVOL replication problems may cause

        Group Policy problems.
        ......................... SERVER05 passed test FrsEvent

      Starting test: DFSREvent

        ......................... SERVER05 passed test DFSREvent

      Starting test: SysVolCheck

        ......................... SERVER05 passed test SysVolCheck

      Starting test: KccEvent

        ......................... SERVER05 passed test KccEvent

      Starting test: KnowsOfRoleHolders

        ......................... SERVER05 passed test KnowsOfRoleHolders

      Starting test: MachineAccount

        ......................... SERVER05 passed test MachineAccount

      Starting test: NCSecDesc

        ......................... SERVER05 passed test NCSecDesc

      Starting test: NetLogons

        Unable to connect to the NETLOGON share! (\\SERVER05\netlogon)

        [SERVER05] An net use or LsaPolicy operation failed with error 67,

        Win32 Error 67.

        ......................... SERVER05 failed test NetLogons

      Starting test: ObjectsReplicated

        ......................... SERVER05 passed test ObjectsReplicated

      Starting test: Replications

        ......................... SERVER05 passed test Replications

      Starting test: RidManager

        ......................... SERVER05 passed test RidManager

      Starting test: Services

        ......................... SERVER05 passed test Services

      Starting test: SystemLog

        ......................... SERVER05 passed test SystemLog

      Starting test: VerifyReferences

        ......................... SERVER05 passed test VerifyReferences

  Running partition tests on : ForestDnsZones

      Starting test: CheckSDRefDom

        ......................... ForestDnsZones passed test CheckSDRefDom

      Starting test: CrossRefValidation

        ......................... ForestDnsZones passed test

        CrossRefValidation

  Running partition tests on : DomainDnsZones

      Starting test: CheckSDRefDom

        ......................... DomainDnsZones passed test CheckSDRefDom

      Starting test: CrossRefValidation

        ......................... DomainDnsZones passed test

        CrossRefValidation

  Running partition tests on : Schema

      Starting test: CheckSDRefDom

        ......................... Schema passed test CheckSDRefDom

      Starting test: CrossRefValidation

        ......................... Schema passed test CrossRefValidation

  Running partition tests on : Configuration

      Starting test: CheckSDRefDom

        ......................... Configuration passed test CheckSDRefDom

      Starting test: CrossRefValidation

        ......................... Configuration passed test CrossRefValidation

  Running partition tests on : fjedre

      Starting test: CheckSDRefDom

        ......................... fjedre passed test CheckSDRefDom

      Starting test: CrossRefValidation

        ......................... fjedre passed test CrossRefValidation

  Running enterprise tests on : domæne.dk

      Starting test: LocatorCheck

        Warning: DcGetDcName(TIME_SERVER) call failed, error 1355

        A Time Server could not be located.

        The server holding the PDC role is down.

        Warning: DcGetDcName(GOOD_TIME_SERVER_PREFERRED) call failed, error

        A Good Time Server could not be located.

        ......................... domæne.dk failed test LocatorCheck

      Starting test: Intersite

        ......................... domæne.dk passed test Intersite

Håber at nogen har et hint eller tip.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. april 2009 - 17:04 #1
Det ser ud til har nogle DNS problemer
Avatar billede cosinus70 Nybegynder
22. april 2009 - 17:19 #2
Umiddelbart virker DNS serverne, en på hver Domaincontroller som de skal. De er i sync.

Hvordan kan jeg teste at de fungere netop som de skal i denne sammenhæng ?
Avatar billede riversen Nybegynder
22. april 2009 - 18:26 #3
Testing server: Default-First-Site-Name\SERVER05

      Starting test: Advertising

        Warning: DsGetDcName returned information for \\server02.domæne.dk,

        when we were trying to reach SERVER05.

        SERVER IS NOT RESPONDING or IS NOT CONSIDERED SUITABLE.

        ......................... SERVER05 failed test Advertising

Tjek lige records for server02 og server05 om de er OK.