Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
21. april 2009 - 12:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udtræk af database

Hvis man henter og åbner denne .exe fil http://cpr.dk/cpr_artikler/Files/Fil2/4351.exe (er en stor fil...), indeholder den et textdokument med en liste over alle danske veje, postnumre og kommuner.

Desværre indeholder textfilen også en masse koder, sikkert til brug i et kommunalt softwareprogram.

Jeg har brug for at kunne udtrække en ren liste med kun vejnavne og bynavne og dermed fjerne alle de overflødige koder.

Hvordan "renser" man denne textfil for overflødig data?
Avatar billede aaberg Nybegynder
21. april 2009 - 15:20 #1
Filen du linker til, er en .exe fil. Altså en eksekverbar programfil. Det er ikke en tekstfil.
Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
21. april 2009 - 15:29 #2
hej.

ja, det snyder lidt, men når man eksekverer den, åbner exe filen selve textdokumentet. jeg ved ikke hvorfor man har lavet det på denne måde, men måske fordi det er en stor fil??
Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
17. september 2010 - 00:38 #3
svar