Avatar billede para7 Nybegynder
21. april 2009 - 09:42 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Mails fra Windows Mail modtages ikke

Jeg er ellers glad for min Windows Mail, men jeg har problemer med at send mail til visse adresser, som fx min chef. Det er blevet værre og værre inden for den sidst måned. Enten får chefen mailen en dag forsinket, eller der kommer "554 permanent problems with the remote server ..." tilbage. Jeg har spurgt både min egen udbyder Bolignet Århus support og chefens mailserver support, begge melder at de ikke har nogen begrænsninger, der skulle forhindre mine mails at komme frem.

Så var det jeg tænkte at min Windows Mail kan være synderen. Er der nogen der har nogen ideer i den retning?
Avatar billede para7 Nybegynder
21. april 2009 - 09:45 #1
Det er ligegyldigt hvilken mail, jeg bruger som afsender. Jeg sendte en række testmails fra webmail til chefen, og så var der ikke nogen problemer.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
21. april 2009 - 10:59 #2
Når du sender fra Windows Mail er der begrænsning på ;)

Om din chef modtager eller hvornår han modtager ja det er jo nok hans mailserver som er laaaangsom eller blokker de live mail adresser.

En ting er sikkert hvis du sender til f.eks din egen standard mail og den kommer frem uden problemer, ja så ligger problemet IKKE hos Windows Mail;)
Avatar billede vejmand Juniormester
21. april 2009 - 11:36 #3
Har du flere forskellige konti oprettet i Windows mail?

Jeg tænker på, om det evt. er når du besvarer en mail fra din chef, problemet opstår?

Eller er det også et problem, hvis du opretter en ny mail?

Prøv evt. at sende samme mail både til chefen og til dig selv.
Altså begge jeres adresser i "Til" feltet.
Kommer den frem hos dig selv, og ikke hos chefen?
Avatar billede para7 Nybegynder
21. april 2009 - 11:41 #4
Hej fusion-it
Tak for ideer. Hvad mener du med at "hans mailserver som er laaaangsom eller blokker de live mail adresser." Vil du sige at Windows Mail sender en som en slags live mail adresser?
Jeg var også overbevist om, at det var chefens mailserver, der var synderen, efter den fejl jeg fik tilbage. Men supporten (Azero) siger at der ikke er fejl eller begrænsninger hos dem. det samme gør min Bolignet Århus. Og du siger der ikke er fejl ved Windows Mail.
Avatar billede para7 Nybegynder
21. april 2009 - 11:45 #5
Hej vejmand
Jeg har en del konti opsat, og har prøvet at sende fra alle; ingen forskel. Jeg ser fejlen uanset hvordan jeg sender. Webmail: ingen problem.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
21. april 2009 - 11:55 #6
Jeg spørger dig hvad der sker når du sender til andre mail adresser fra din live mail?
Så siger jeg hvis ikke problemet er når du sender til ander så ja klart problemet ligger hos din chef eller den server som mordtager mailen.

Du kan jo evt prøve at sende mig en mail på

al@fusion-it.eu

Så skal jeg straks den kommer skrive her.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
21. april 2009 - 11:57 #7
Hvad hvis du opretter en helt ny live mail ?

Får du samme problem der ?
Avatar billede fusion-it Nybegynder
21. april 2009 - 12:02 #8
Hvad jeg mener er måske nogen server blokker for adresser som kommer fra live mail yahoo gmail osv, der findes firmaer som ikke tillader free mails ;)

Du skrev selv der nogen gange gik lang tid før han modtager dine mails, hvis dette er hyppigt er den mail server langsom syntes du ikke ?
Avatar billede fusion-it Nybegynder
21. april 2009 - 12:41 #9
Mail modtaget :)
Avatar billede para7 Nybegynder
21. april 2009 - 13:05 #10
Tak fusion-it

Mine adresser jeg sender fra er ikke live mail eller gratisadresser, men regulære mailadresser.

Nye mails ja, det er det samme. Men jeg får ike mere nogen fejlmeddelse-mail tilbage. Og min chef modtager de fleste testmails af en serie på 10. MEN han skal jo modtage mere end 7 ud af 10. Det KAN være resten kommer i morgen, men det er heller ikke godt. Jeg sendte til en anden adresse der ligger på Azero, og her var det også kun 3 ud af fem mails der ankom.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
21. april 2009 - 13:18 #11
Ok, men har du prøvet at sende til mig fra din livemail? Prøv det!

Jeg mener stadig hvis ikke han modtager dem er det hans mail server som må være problemet.

Hvor har din chef sin mail igennem? alså hviken firma bruger han ?
Avatar billede fusion-it Nybegynder
21. april 2009 - 13:21 #12
Hmmm har jeg så misforstået noget her? det er en privat emailadresse men du bruger programmet Windows Mail aha

jamen det ændre jo stadig ikke på så længe du får lov at sende forlade de jo din mailserver for at lægge sig på din chefs server hvornår den server så sender til ham tjaa

men jeg troede alså det var Windows live Mail vi snakkede om og det er i min verden MSN hotmail kald hvad du vil.
Avatar billede para7 Nybegynder
21. april 2009 - 13:32 #13
Ja, altså de to mailadresser jeg har testet med ligger hos Azero.

Foreløbig konklusion:
Det ser ud til at mange mailsene forsvinder ud i den blå luft, og aldrig kommer frem.
Når jeg sender via webmail, så er der åbenbart ingen problemer.

Jeg kan selvfølgelig prøve at installere Live Mail. Kunne dog ikke så godt lide det sidst jeg havde det installeret. det var vist noget med foldersystemet, der var træls og søgningen, der ikke var så god. Windows Mail har det der skal til og søgningen er super.
Avatar billede vejmand Juniormester
21. april 2009 - 13:37 #14
Har du prøvet dette som jeg foreslog:
Prøv evt. at sende samme mail både til chefen og til dig selv.
Altså begge jeres adresser i "Til" feltet.
Kommer den frem hos dig selv, og ikke hos chefen?
Avatar billede fusion-it Nybegynder
21. april 2009 - 13:46 #15
Har du ikke outlook ?
Avatar billede para7 Nybegynder
21. april 2009 - 14:59 #16
Den kommer promte hos mig selv, ikke usædvanligt. Spørger lige chefen, når han er ledig. regner dog med at den ikke kommer lige med det samme, ihvertfald.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
22. april 2009 - 12:46 #17
Fandt du frem til noget ?
Avatar billede para7 Nybegynder
22. april 2009 - 13:08 #18
vejmand:
Jeg har prøvet det og der kommer ikke nogen mail frem til min chef.
Avatar billede para7 Nybegynder
22. april 2009 - 13:09 #19
Jeg har installere Windows Live Mail: samme problem.

Jeg har sendt utallige test-serier af mails til de to adresser hos Azero. Kun 2-3 ud af 5 kommer frem. OG nogle mails tager op til 3 dage om at blive modtaget.

Jeg prøver igen nu at spørge azero om de har nogen gisninger om hvad der kan være galt...
Avatar billede para7 Nybegynder
22. april 2009 - 13:11 #20
Azero er optaget for tiden.

Iøvrigt tak til Jer for hjælpen indtil nu, men altså er det stadig et mysterie.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
22. april 2009 - 14:11 #21
Mail mig din chefs mail så prøver jeg at sende et par stykker. ;)
Avatar billede para7 Nybegynder
22. april 2009 - 14:21 #22
Go' ide... Er sendt.
Avatar billede para7 Nybegynder
22. april 2009 - 14:23 #23
Jeg sendte mailadressser på begge der ligger hos Azero, og som efterhånden er lige svære at modtage mails på.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
22. april 2009 - 14:45 #24
3 stk send sender flere senere ;)
Avatar billede para7 Nybegynder
22. april 2009 - 15:09 #25
Tak, alle til min chef er modtaget af dig

Ang. firmaadresen: Her modtager vi begge ca. kun hver anden tredje mail. Men når min chef sender, så modtager vi alle mails.
(vi har begge sat "Gem en kopi på server".)

Jeg har også prøvet at sende fra en anden pc her i huset uden nogen ændring. Det står nu mere klart at firmamailen er gal og chefmailen er gal, men kun når jeg sender til disse, der begge ligger hos Azero. Min udbyder er Bolignet Århus, og de bedyrer begge, at der ikke er noget galt hos dem.

Hvad gør man så nu?
Avatar billede para7 Nybegynder
22. april 2009 - 15:20 #26
PS: Min chef kunne modtage en serie af 10, når jeg sendte fra webmail. Jeg går jo ud fra at med webmail går man udenom sin internetudbyder.
Avatar billede para7 Nybegynder
23. april 2009 - 10:41 #27
PROBLEMET ER LØST

Azero melder, at de netop har opdateret deres mailservere. Supporteren mente at Bolignet Århus mailserverne krævede en svartid før timeout, som Azereo ikke helt kunne følge med på.

Tak for hjælpen her. Lad os dele pointene. Så skriv et svar snarest, og jeg deler ud af al guldet :)
Avatar billede fusion-it Nybegynder
23. april 2009 - 12:15 #28
Dejligt ;;))
Avatar billede para7 Nybegynder
23. april 2009 - 13:05 #29
Godt der var en forklaring på mystikken. Så deler vi. Tak for nu :)