21. april 2009 - 09:42Der er
27 kommentarer og 2 løsninger
Mails fra Windows Mail modtages ikke
Jeg er ellers glad for min Windows Mail, men jeg har problemer med at send mail til visse adresser, som fx min chef. Det er blevet værre og værre inden for den sidst måned. Enten får chefen mailen en dag forsinket, eller der kommer "554 permanent problems with the remote server ..." tilbage. Jeg har spurgt både min egen udbyder Bolignet Århus support og chefens mailserver support, begge melder at de ikke har nogen begrænsninger, der skulle forhindre mine mails at komme frem.
Så var det jeg tænkte at min Windows Mail kan være synderen. Er der nogen der har nogen ideer i den retning?
Teknologi, AI og forretning er i centrum på Computerworlds Cloud og AI Festival i København d. 18. og 19. september. Se hele programmet for den store konference om strategisk brug af Cloud og AI på: www.cloud-festival.dk
Har du flere forskellige konti oprettet i Windows mail?
Jeg tænker på, om det evt. er når du besvarer en mail fra din chef, problemet opstår?
Eller er det også et problem, hvis du opretter en ny mail?
Prøv evt. at sende samme mail både til chefen og til dig selv. Altså begge jeres adresser i "Til" feltet. Kommer den frem hos dig selv, og ikke hos chefen?
Hej fusion-it Tak for ideer. Hvad mener du med at "hans mailserver som er laaaangsom eller blokker de live mail adresser." Vil du sige at Windows Mail sender en som en slags live mail adresser? Jeg var også overbevist om, at det var chefens mailserver, der var synderen, efter den fejl jeg fik tilbage. Men supporten (Azero) siger at der ikke er fejl eller begrænsninger hos dem. det samme gør min Bolignet Århus. Og du siger der ikke er fejl ved Windows Mail.
Hej vejmand Jeg har en del konti opsat, og har prøvet at sende fra alle; ingen forskel. Jeg ser fejlen uanset hvordan jeg sender. Webmail: ingen problem.
Jeg spørger dig hvad der sker når du sender til andre mail adresser fra din live mail? Så siger jeg hvis ikke problemet er når du sender til ander så ja klart problemet ligger hos din chef eller den server som mordtager mailen.
Mine adresser jeg sender fra er ikke live mail eller gratisadresser, men regulære mailadresser.
Nye mails ja, det er det samme. Men jeg får ike mere nogen fejlmeddelse-mail tilbage. Og min chef modtager de fleste testmails af en serie på 10. MEN han skal jo modtage mere end 7 ud af 10. Det KAN være resten kommer i morgen, men det er heller ikke godt. Jeg sendte til en anden adresse der ligger på Azero, og her var det også kun 3 ud af fem mails der ankom.
Hmmm har jeg så misforstået noget her? det er en privat emailadresse men du bruger programmet Windows Mail aha
jamen det ændre jo stadig ikke på så længe du får lov at sende forlade de jo din mailserver for at lægge sig på din chefs server hvornår den server så sender til ham tjaa
men jeg troede alså det var Windows live Mail vi snakkede om og det er i min verden MSN hotmail kald hvad du vil.
Ja, altså de to mailadresser jeg har testet med ligger hos Azero.
Foreløbig konklusion: Det ser ud til at mange mailsene forsvinder ud i den blå luft, og aldrig kommer frem. Når jeg sender via webmail, så er der åbenbart ingen problemer.
Jeg kan selvfølgelig prøve at installere Live Mail. Kunne dog ikke så godt lide det sidst jeg havde det installeret. det var vist noget med foldersystemet, der var træls og søgningen, der ikke var så god. Windows Mail har det der skal til og søgningen er super.
Har du prøvet dette som jeg foreslog: Prøv evt. at sende samme mail både til chefen og til dig selv. Altså begge jeres adresser i "Til" feltet. Kommer den frem hos dig selv, og ikke hos chefen?
Den kommer promte hos mig selv, ikke usædvanligt. Spørger lige chefen, når han er ledig. regner dog med at den ikke kommer lige med det samme, ihvertfald.
Jeg har installere Windows Live Mail: samme problem.
Jeg har sendt utallige test-serier af mails til de to adresser hos Azero. Kun 2-3 ud af 5 kommer frem. OG nogle mails tager op til 3 dage om at blive modtaget.
Jeg prøver igen nu at spørge azero om de har nogen gisninger om hvad der kan være galt...
Ang. firmaadresen: Her modtager vi begge ca. kun hver anden tredje mail. Men når min chef sender, så modtager vi alle mails. (vi har begge sat "Gem en kopi på server".)
Jeg har også prøvet at sende fra en anden pc her i huset uden nogen ændring. Det står nu mere klart at firmamailen er gal og chefmailen er gal, men kun når jeg sender til disse, der begge ligger hos Azero. Min udbyder er Bolignet Århus, og de bedyrer begge, at der ikke er noget galt hos dem.
Azero melder, at de netop har opdateret deres mailservere. Supporteren mente at Bolignet Århus mailserverne krævede en svartid før timeout, som Azereo ikke helt kunne følge med på.
Tak for hjælpen her. Lad os dele pointene. Så skriv et svar snarest, og jeg deler ud af al guldet :)
Godt der var en forklaring på mystikken. Så deler vi. Tak for nu :)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.