Avatar billede crapzn Nybegynder
20. april 2009 - 14:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til OC af E8500 med xfx nforce 780i mobo

Hej gutter.

Jeg står her med et setup:

E8500 E0
xfx nforce 780i
4gb OCZ reaper ram
7950GT oc edition
og en AC freezer 7 pro køler

Jeg skal såmænd bare bruge noget hjælp til overclocking af dyret, lige nu ligger den på 3.8ghz og en temperatur efter 10mins i prime95 på 48grader +/-

Jeg skal bruge hjælp til tingene i BIOS, dvs noget med vcore, RAM timings, RAM overclocking, dvs. lidt af hvert ;D

Hvis nogen har noget tid tilovers (msn helping), så smid jeres email i en privat besked, eller har nogle gode fif så bare skriv dem i tråden.

Takker og bukker.
Avatar billede crapzn Nybegynder
20. april 2009 - 15:00 #1
Nu har jeg lige prøvet at gå til 3.9 men får BSOD ved opstart som siger: "BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO"

Hvad pokker skal det gøre godt for :D ?

det virker ved 3.8 ghz når jeg sætter den tillbage til det :S
Avatar billede Inqk Nybegynder
20. april 2009 - 17:25 #2
Softwarefejl ved overclock er tegn på vcore er for lavt.

For at få et stabilt overclock er du nødt til at tage en ting af gangen, også have en masse tålmodighed. Det første du skal gøre er at sætte vcore på auto, så skal du underclocke din processor så du kan skyde fsb i vejret uden at tænke på om processoren brænder af. Så finder du din fsbwall, dvs den højeste hastighed hvor det er muligt for bundkort og processor at kommunikere. Men du skal være opmærksom på at nogle brænder deres CPU´er af ved ekstreme fsbhastigheder, på grund af ustabilt fsbvoltage. Så hvis du manuelt kan sætte din fsbvolt, så skal du gøre det.

Nåt du har fundet din fsbwall, og dine ram i øvrigt kører stabilt, begynder du så småt at sætte multiplieren op. Så er det ellers bare med at køre Prime95 i timevis :)
Avatar billede crapzn Nybegynder
20. april 2009 - 17:59 #3
Hmm.. kunne godt tyde på det, men ved sq ikke så meget endnu om det, ved godt ting med vcore osv, men ved ik hvordan jeg skal teste det med mine ram, om de er stabile osv.

hvis du har tid og lyst må du _meget_ gerne hjælpe med det basale og hvis jeg har nogle spørgsmål svare på dem ;)

gerne en msn, mirc et eller andet chat program der kan skrives over så det går "lidt" hurtigere ;);)
Avatar billede Inqk Nybegynder
20. april 2009 - 18:39 #4
Hvis du har overclocket dine rammoduler, kan Prime95 stressteste dem. Når du skal tourture teste systemet med Prime kan du så vidt jeg husker vælge mellem 3 forprogrammerede test. En er Max heat (til test af CPU overclock), en anden er til generelt systemtest og den sidste er til ram overclock (lots of ram used.)
Avatar billede crapzn Nybegynder
20. april 2009 - 18:51 #5
ahh ja, det er sqda også rigtigt, men hvordan oc'er jeg mine ram, på samme måde som cpu, bare ved at fyre op for mhz på rammene ?
Avatar billede Inqk Nybegynder
21. april 2009 - 01:11 #6
Det er lidt forskelligt fra mærke til mærke. Men enten er ramhastigheden låst til fsb´en, eller også kan du sætte ramhastigheden uafhængigt af fsb´en.