Avatar billede jost Nybegynder
19. april 2009 - 15:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fra PC til TV via S-video (eller andet)

Hejsa

Jeg har sådan en Acer Extensa 7630 http://acer.dk/acer/seu30e.do?LanguageISOCtxParam=da&link=ln374e&CountryISOCtxParam=DK&acond125e=41563&kcond48e.c2att101=41563&sp=page17e&ctx1g.c2att92=68&ctx2.c2att1=5&ctx1.att21k=1&CRC=1797612457 men den har ikke nogen S-video udgang. Og det er lidt øv, da mit tv har S-video indgang (det er for gammelt til HDMI :-)

Så er der nogen der kan hjælpe mig med hvad skal købe for at kunne få mit PC signal op på mit tv?
Jeg har S-video, SCART indgang og det gule videostik (som jeg ikke kan huske hvad hedder :-) på mit TV.

Mvh

Jost
Avatar billede CCodam Nybegynder
19. april 2009 - 15:37 #1
Du kan købe dig sådan en box her, som laver dit VGA output på din bærbar om til s-video:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/vga_kabel/vga_konverter/vga_til_tv_konverter_vga_til_pal_scart_949_da.html
Avatar billede Darkhewy Nybegynder
19. april 2009 - 17:14 #2
Her er en med samme "problem" som dig :)

http://newz.dk/forum/hardware/vga-kabel-scart-79083

håber det kan bruges.
Avatar billede jost Nybegynder
19. april 2009 - 18:55 #3
Interessante forslag. Det må jeg se på.

Men kan man ikke få sådan et indstikskort med S-video?
Avatar billede Darkhewy Nybegynder
19. april 2009 - 19:00 #4
indsktiskkort?

mener du et andet grafikkort?
Avatar billede jost Nybegynder
19. april 2009 - 19:15 #5
Nej, sådan et indstikskort hvis man f.eks. skal have firewire, netkort etc.
Kan man så ikke få et med et S-video stik? Men det skal måske være et grafikkort for at der kan være s-video på?
Avatar billede Darkhewy Nybegynder
19. april 2009 - 19:48 #6
Det ved jeg ikke..

men hvorfor ikke bruge dette stik?

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419098
Avatar billede jost Nybegynder
19. april 2009 - 21:34 #7
Tjo, det er vel ligeså godt som et indstikskort, og så skal man ikke bøvle med drivere.
Men jeg er måske mere til den boks som CCodam skrev om. De koster stort set det samme og så kan man undgå de mulige kHz issues som der blev beskrevet op newz.dk.

Jeg uddeler point når jeg har købt en dims :-)

/Jost
Avatar billede jost Nybegynder
30. maj 2010 - 21:41 #8
Nå, jeg fik aldrig købt en dims, men jeg må hellere dele point ud.
Jeg vil gerne give dem til CCodam, men han har ikke givet svar. Så hvis der ikke kommer et svar fra CCodam inden alt for længe så får Darkhewy dem :-)