Avatar billede jacgeld Nybegynder
18. april 2009 - 21:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udvid mit C. drev

Goddag folkens.

Jeg vil høre om det er muligt at forøge mit c- drev uden at skulle formatere det.

Jeg har to drev på min pc
C: drev på 70 GB hvor de 60 GB er i brug
D: drev på 200 GB hvor de 100 GB er i brug

Jeg vil derfor flytte nogle at de ledige GB fra D drevet til mit C drev.

Det er vigtig  at denne prosec kan ske, uden at formatere mit C elelr D drev.

Håber i kan hjælpe mig
Avatar billede rbb Praktikant
18. april 2009 - 21:57 #1
Partition magic er et super program til dette.

Det koster jo desværre - jeg ved ikke  om der findes en gratisversion.

Mvh
René
18. april 2009 - 22:05 #2
(For 117'ende gang!)
Generelt - skal vi gætte:
Win98, W2000, XP, Vista, ... , ... ?
Avatar billede N00b Novice
18. april 2009 - 22:05 #3
Det er ganske simpelt at klare den lille affærer :)

Hent http://www.partition-tool.com/personal.htm den er gratis men du'r kun til 32bit systemer. (du skriver ikke noget om hvilket OS du her).

Ved hjælp ad dette program kan du så "overføre" plads fra D til C ved at skubbe lidt i den ene ende at drevet og trække i den anden ende :)

/Rex
18. april 2009 - 22:06 #4
Fra min samling ->

Mht til af få plads på C:\ ->

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning] C:
Makér alle elementer UNDTAGEN 'komprimer gamle filer'
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Strømstyring] - Fanen [Dvale]
[  ] Deaktiver Dvale
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[  ] Deaktivér Systemgendannelse
Normal Genstart
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[ x ] Aktivér Systemgendannelse.
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Mappe indstillinger] - Fanen [Vis]
[  ] Skjul beskyttede operativsystemfiler
[ x ] Vis skjulte filer og mapper

Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold.
(Jeg har ~1.5Gb der lige til at slette...)
--------------------------------------------------------------------------------

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Avatar billede jacgeld Nybegynder
18. april 2009 - 22:11 #5
Det gik dælme strækt.

Jeg kører vista ultimate 32 bit. ultimate
Avatar billede jacgeld Nybegynder
18. april 2009 - 22:14 #6
1000 tak for de gode svar og den gode vejledning til en sundere computer, det skal jeg lige huske. I er velkommen til at lave et svar og jeg skal overføre point.

Mange tak for den hurtige respons
Avatar billede N00b Novice
18. april 2009 - 22:16 #7
:) du har bare smidt dit Q. på det rigtige tidspunkt ;)

Men så længe at du bruger 32bit så kan du uden problemer benytte http://www.partition-tool.com/personal.htm

/Rex
18. april 2009 - 22:23 #8
Ping... ???