Avatar billede chris96 Nybegynder
16. april 2009 - 15:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Automatisk opdatering og berening i formular

Jeg har to spørgsmål. Jeg har et tekstfelt i en formular, som jeg skal taste tekst i. Denne tekst skal herefter kopieres automatisk til en række låste felter i samme formular - hvordan det?

Nummer to. Så skal jeg indtaste to værdier i to felter. Disse to værdier vil jeg have ganget sammen automatisk i et tredie felt. Hvordan det?

På forhånd tak!
Avatar billede mugs Novice
16. april 2009 - 15:37 #1
Du indtaster f.eks i felt1 og skal kopiere indholdet til felt2 og felt3. I felt1 BeforeUpdate kan du indsætte flg:

Me.felt2 = Me.felt1
Me.felt3 = Me.felt1

Afhængig af hvad du mener med låst, skal du muligvis låse felterne op med Locked = false.

I begge felters BeforeUpdate:

Me.felt3 = felt1 * felt2
Avatar billede chris96 Nybegynder
16. april 2009 - 15:56 #2
Tjah - det virker ikke efter hensigten.

Det skal siges, at der hvor jeg bruger det har jeg eks. 8 poster til et kundenummer. Den opdaterer så mit tekstfelt 40 for samtlige 8 poster, hver gang jeg ændrer i mit felt Nomenklatur for de 8 poster. Så feltet Nomenklatur skal vel gemmes i tabel - og så hentes ind i Tekstfelt40 derfra?!?
Avatar billede mugs Novice
16. april 2009 - 16:17 #3
Set ud fras dit spørgsmål burde det fungere. Det burde være ligegyldig, om feltet Nomenklatur er gemt i tabelen, men det er klart, at hvis du ændre feltets indhold vil dette slå igennem i alle posterne al den atund at koden ligger i feltets BeforeUpdate.

Du kan flytte koden til en kommandoknap, så vil koden først slå igennem når du trykker på knappen. Evt. kan du læave en opdateringsforespørgsel der opdaterer felterne i tabellen. Men en sådan opdastering vil også slå igennem, hver gasng feltets indhold ændres, hvis koden ligger i dette felt, så jeg vil antage, at koden SKAL ligge i en kommandoknap.- Jeg har ikke Access på denne maskine, så jeg kan ikke afprøve det.