Avatar billede uas Nybegynder
16. april 2009 - 12:33 Der er 5 kommentarer

Opret PDF dokument

Hej

Hvis man har den fulde version af Adobe Acrobat, burde det så ikke være muligt at oprette et nyt PDF dokument via noget scriptning? Fra eks en .asp side eller et vba script.

Er der noget der har et eksempel på det?
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. april 2009 - 13:07 #1
Vil du autogenerere en pdf fil ud fra noget scripting? eller vil du bare konvertere fx et word dokument til et pdf dokument?
Avatar billede uas Nybegynder
16. april 2009 - 13:28 #2
Jeg vil helst autogenerere en pdf ud fra noget scriptning. F.eks. hente nogle informationer i en database, og så lave en pdf ud af det.

Men jeg vil også godt kunne bruge at konverter f.eks en html side til PDF.
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. april 2009 - 13:51 #3
#2 Så skal du muligvis kigge på nogen af disse løsninger (hvis du scripter i ASP)
http://www.asppdf.com/index.html
http://www.websupergoo.com/abcpdf-1.htm
http://www.codeproject.com/KB/aspnet/Creating_PDF_documents_in.aspx (ASP.NET)
Avatar billede uas Nybegynder
16. april 2009 - 14:43 #4
jeg kender godt disse komponenter, men det jeg er ude efter er om det kan lade sig gøre når man bare har Adobe Acrobat Fuld pakken (ikke reader) installeret. Altså bruge deres API eller noget.
Det vil lyder mærkelig for mig hvis de ikke også har et komponent man kan bruge.
Avatar billede lakridserne Nybegynder
16. april 2009 - 17:19 #5
Det ved jeg ikke, men det ville da være meget nemmere (for mig), hvis jeg havde brug for at autogenere det, at bruge fpdf til PHP!