Avatar billede gleped Nybegynder
14. april 2009 - 07:00 Der er 17 kommentarer

Database virker ikke på IIS

Je ger ved at lave en hjemmeside, og efter jeg har koblet noget database på, kan den ikke vises i IIS7 på vista..
Nogen der har en ide???
Avatar billede fusion-it Nybegynder
14. april 2009 - 07:51 #1
Hvilken sprog ? asp? hvilken fejlkoder får du ?
Avatar billede gleped Nybegynder
14. april 2009 - 08:20 #2
Hovsa:) Ja det er ASP, og det er Access database..
Webstedet kan ikke vise siden... --> HTTP-500 intern serverfejl..
Men kan forstå at der er mange andre der har det samme problem, kan bare ikke finde nogen som har fundet en løsning..
Avatar billede keysersoze Guru
14. april 2009 - 11:20 #3
functioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl". Så får du en brugbar fejlbesked.
Avatar billede CCodam Nybegynder
14. april 2009 - 11:39 #4
Fejl 500 er bare en fejl i asp siden, altså i dit script...

Derudover vil jeg stærkt råde dig til at flytte databasen til en MSSQL server, Access databaser er bestemt ikke lavet til brug af mange folk på en gang, som en hjemmeside jo giver adgang til...
Avatar billede fusion-it Nybegynder
14. april 2009 - 13:11 #5
"Derudover vil jeg stærkt råde dig til at flytte databasen til en MSSQL server, Access databaser er bestemt ikke lavet til brug af mange folk på en gang, som en hjemmeside jo giver adgang til..."

man kan da nemt lave en hjemmeside på access? det er ikke spørgsmålet om hvor mange besøgende den har men hvor meget der smides i DB! det du stiller spørgs mål til er servere som der besøges :)

Så ja hvis du har en shop f.eks hvor der vil være MANGE produkter vil MYSQL være at fortrække.

Men han skal komme med flere oplysninger vi jeg skal hjælpe ;)
Avatar billede keysersoze Guru
14. april 2009 - 18:21 #6
datamængde er et problem i access - men da access er en enkeltbruger-db der ikke er beregnet til at køre på web kan der alene på antallet af samtidige brugere sagtens opstå performance-problemer. Men den diskution hjælper ikke spørger - så lad os se hvad der sker når vi får en rigtig fejlmelding.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
14. april 2009 - 20:14 #7
Helt ening Kayser men så afhænger det vel også af hvilken hjemmeside man har, er da klart enig om selom datameængenden er lille fra DB og siden bliver opreklameret på f.eks TV2 ja så er de større DB klart bedere, vil så også sige hvis man har en side som bliver besøgt 1000 vis af gange i timen har man helt andre midler til rådighed og derved forhåbenligt fået den rigtige vejledningen til ens behov.;)
Avatar billede gleped Nybegynder
16. april 2009 - 08:55 #8
Jeg skal bruge databasen til en nyhed om ugen tror i gennemsnit, så derfor bruger jeg access... Men i hjælper sgu ikke så meget som i diskuterer...
Avatar billede keysersoze Guru
16. april 2009 - 09:23 #9
og du kommer ikke med de informationer vi beder om...
Avatar billede fusion-it Nybegynder
16. april 2009 - 15:02 #10
Man kan altid lære lidt af andre folks diskusioner ;)

Forvendt ikke hjælp når du ikke skriver flere info :)

Good luck
Avatar billede gleped Nybegynder
16. april 2009 - 20:45 #11
Jamen jeg er helt ny med det her.. Jeg ved ikek hvad jeg skal skriver... Leder bare efter en løsning på hvorfor man ikke kan bruge IIS når man kører vista og har databaser på sin hjemmeside!
Avatar billede keysersoze Guru
16. april 2009 - 22:03 #12
det kan du også godt - men for at komme videre bliver vi nødt til at vide hvilken fejl du får.
Avatar billede gleped Nybegynder
17. april 2009 - 06:44 #13
Jamen hvordan kan jeg se det?
Hvis jeg sætter dette ind på siden:
(Det første i toppen, og det sidste i bunden, burde det så ikke stadig virke??)
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("./Database.mdb")
Conn.Open DSN
%>
Hjemmesiden...
<%
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

For der får jeg denne fejl:
An error occurred on the server when processing the URL. Please contact the system administrator
Avatar billede keysersoze Guru
17. april 2009 - 07:36 #14
se indlæg #3 hvis det ikke allerede er gjort - ellers må du kigge i loggen.
Avatar billede gleped Nybegynder
18. april 2009 - 16:38 #15
#14
Ja det har jeg gjort, og så får jeg denne meddelelse:
An error occurred on the server when processing the URL. Please contact the system administrator..
Avatar billede keysersoze Guru
24. april 2009 - 18:37 #16
så må du kigge i loggen.
Avatar billede gleped Nybegynder
25. april 2009 - 15:28 #17
hvordan gør jeg det?