Avatar billede clausito Seniormester
12. april 2009 - 10:10 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Redigering af flere foto

Jeg har en mappe med 400 foto og har forbedret hvert enkelt vedr kontrast, lys osv. Det tager jo lang tid... kan et fotoprogram gøre det ordentligt automatisk? Eller bliver det bare noget "standard-redigering"?

Jeg har Photoshop CS2. Photoshop Elements, Picassa

Jeg er ingen nørd i fotoredigering, så enkle og simple løsninger er lige mig - hvis de eksisterer?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
12. april 2009 - 14:12 #1
Jeg tager en del billeder (588 i denne Påske) og er ret glad for Lightroom 2. Faktisk så meget at det er sjældent jeg får åbnet mit Photoshop nu om dage.

En af de gode ting ved Lightroom er at man kan copy&paste ens indstillinger fra et billede til et andet - det gør arbejdet med billeder taget under ens lysforhold ret nemt.

Du kan - så vidt jeg husker - hente en gratis demo af Lightroom 2.
Avatar billede clausito Seniormester
12. april 2009 - 14:45 #2
Takker. Det vil jeg prøve.

Kender du et program, der kan lave en photostory af alle sine foto. Kender Windows Photostory og det er udmærket, men har et maks antal på 300 foto. Kan selvfølgelig splitte mine foto i 2 og så samle det igen i det gratis MovieMaker

Der må være mange programmer, der kan lave en film ud af foto? Måske også som Flash-fil (FLV)?

Glæder mig til at kigge på Lightroom - tak
Avatar billede tmoltsendk Nybegynder
25. april 2009 - 15:03 #3
Nu nævnte du lige, at bla. arbejdede med Picasa..

Hvis det er 3'eren du bruger, så markerer du bare de billeder, du skal have med i filmen, og så trykker du på bare på "Film" i bunden af Picasa-vinduet ;)

Håber du får det til at virke ;)
Avatar billede mc_fly Nybegynder
29. april 2009 - 21:24 #4
Nu skriver du godt nok at det skal være en simpel løsning, men hvis du ikke kan finde det du søger i de programmer du er blevet foreslået, kan det løses med dit photoshop CS2

Du skal starte med at sætte dig ind i actions og batch.

Hvis du så vil fortsætte med at lave en skrædersyet løsning til ligepræsist dit behov, kan du fortsætte med scripting i PS (her er ALT, muligt ;-))