Avatar billede tylzen Nybegynder
09. april 2009 - 13:56 Der er 5 kommentarer

Kan ikke starte.

Hardware: Samsung SP F1 1TB

Jeg hjælper min kærestes onkel med hans PC.
Dog er jeg stødt ind i noget som jeg ikke kan finde ud af.

Dette er hvad han har gjort.
1. Gik ind på Fileplanet og hentede enten en mappack eller mod (kan han ikke huske) til BF2 som hedder "Nation at War"
2. Det var en self-extracting fil som installerede sig selv.
3. Derefter genstartede han sin PC, den ville så ikke ind i Vista bagefter.
4. Han trykke så F8 ved 2.opstart og valgte at starte Vista normalt, og valgte en system genoprettelse der var lavet 3 dage tidliger.
5. Nu reagerer hans Vista ikke, den kommer ikke videre fra loading skærmen hvor man kan se musen.
Har prøvet at smække DVDen i for at se om jeg kan geninstallere Vista, men selv installationsdelen virker ikke i Vista.

6. Det sidste jeg gjorde var så at sætte den igang med at installere XP.

Hvad kan det være?

(Han har 2 harddiske begge på 1 TB hver, hvor jeg valgte at installere XP på den som ikke havde Vista lagt ind)
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2009 - 15:28 #1
"Har prøvet at smække DVDen i for at se om jeg kan geninstallere Vista, men selv installationsdelen virker ikke i Vista."
Det kan bare ikke passe hvis du kan installere XP så er DVD-drevet OK og så bør Vista også lade sig installere, men du har jo valgt en anden løsning og så går jeg ikke ud fra at du mangler hjælp
Avatar billede kriscrazy Nybegynder
09. april 2009 - 16:23 #2
du kan prøve boote fra dvd drevet med vista cden i. ved at tryyke delete eller ligende ved opstart og vælge (ved ikke hvad det er for din computer ved opstart og vælge) og så skal du vælge  at boote fra dvd drevet.
Avatar billede tylzen Nybegynder
09. april 2009 - 17:59 #3
Må lige uddybe.
Når jeg har smækket DVDen med Vista i drevet, så kommer den til installationsskærmen (grøn med streger) og jeg kan bevæge musen. Så kommer den ikke længere.

Ved godt hvordan man booter på drevet :)

Det mærkelige er at installationen til XP virker fint.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2009 - 14:04 #4
"Ved godt hvordan man booter på drevet :)

Det mærkelige er at installationen til XP virker fint. "

Og XP er på en CD medens Vista er på en DVD eller hvad??
Avatar billede tylzen Nybegynder
10. april 2009 - 20:37 #5
DVD drevet virker fint, XP er kommet ind på maskinen og det kan sagtens køre og installere fra DVD drevet, også DVDrom :).

Problemet kommer når den skal loade Vista, og Vistas installation, den kommer ikke videre end den første load.