Avatar billede wwwcllucoznet Nybegynder
08. april 2009 - 19:02 Der er 46 kommentarer

jeg har alert ved siden af uret

hej jeg har fået alert ved siden af mit ur.. og den åbner nogle
anti virus sider i hele tiden
ellers åbner den en box hvor der står
"you have security problem! do you want to scan your computer for viruses?"
og ... den åbner også en side som skulle ligne min pc "c/drev" og dokumenter
men jeg har ikke 2 drev :d så.. ved det er snyd hvad
skal jeg gøre??
har prøvet det 1 gang før hvor jeg fik den lavet det sted jeg købte den her pc .. fordi kan ik formater min pc kan ik finde min cd...
jeg har norton og den finder ingen ting den blocker kun nogle gange når den her virus vil ind på sider

og jeg har også været inde på jeres side før men
jeg har gjort som i har sagt til andre her
det virker heller ikke

link: http://www.eksperten.dk/spm/844002
og jeg har også downloade det.. og den fandt 5 ting
og jeg har også slettet det..
den kunne ikke slette 2 filer sagde den og at jeg skulle restart
og efter det kom det som før og jeg prøvet at scan
og nu finder den ikke noget WTF??

men .. alert er ikke ved uret mere.. den åbner kun links som før

vil blive mega glad hvis i kunne bruge lidt tid på mig:d
da jeg elsker at bruge min computer

p.s kan ikke huske hvor jeg fik den
Avatar billede arkil Nybegynder
08. april 2009 - 19:13 #1
Hej ;-)

Kør de programmer her og lad dem slette det de finder

Hent Ccleaner her > Klik ude til højre på "Download Latest Version".
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Der er en manual her > http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Der er en lille forskel "Problemer" er udskiftet med "Register".

Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den, det er en værktøjs linie som du sikkert  ikke har brug for.
Lad programmer foretage en oprydning i Renser og Register, og lad den slette det den finder.
Vi skal ikke se log fra Ccleaner.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen, kopier teksten fra den log herind i tråden.
Vi skal også se en log fra HijackThis.

Hent  HiJackThis og lad den foretage en skanning, og send loggen ind til gennemsyn.
Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

PS: (Vistabrugere skal klikke med højre-musetast på filen og vælge (Kør som administrator)
Avatar billede wwwcllucoznet Nybegynder
08. april 2009 - 19:17 #2
wow.. det må jeg sige jeg har posted den her besked og 10min efter får jeg hjælp :d nice side jeg vil anbefale den
på min egen web www.cll.ucoz.net :D takker..
vil lige prøve det du har sagt til mig
skriver tilbage
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
08. april 2009 - 19:34 #3
Nice copy / past fra andre artikler arkil.

Men anyways.

Det er sikkert at du er blevet ramt af virus m.m.
Når man får virus skal man være opmærksom på en ting. Nogle virus gemmer sig bag forskellige filer i dit system og beskytter sig selv på forskellige måder, så antivirus ikke kan slette dem eller finde dem. Men dette kan de kun gøre fordi du giver dem lov, dog ikke bevidst.

Prøv dette.

DU skal starte med at tænde din computer i SAFE MODE!. Dette gør at de filer som virusen bruger til at gemme sig bag, ikke bliver loaded.
Du booter i safe mode ved at:

1. Tryk på start
2. Hvis du har vista skriver du msconfig i søgefeltet i bunden og trykke enter.. Ved XP skal du trykke kør og skrive det der.
3. et vindue dukker nu frem. Tryk på fanen Boot
4. Tryk på boksen ved "Sikker start" så der kommer et v udfor.
5. Vær sikker på at den er sat på minimal lige under.
6. Tryk andvend og ok. Herefter genstart computeren.
7. Computeren starter nu i safe mode.
8. Start din antivirus samt malwarebytes antimalware og hvad du ellers har hentet ;)
9. Kør en komplet scan.
10. Sørg for at den fjerner alle filer den finder.
11. Genstart STADIG I SAFE MODE og scan computeren igen. (Når du har slettet nogle filer kan andre virus nemlig findes som gemte sig bag disse filer)
12. Scan computeren igen og slet hvad den måske finder.
13. Start igen msconfig som først nævnt, tryk på fanen boot og fjern sikker start. Tryk andvend og ok, hvorefter du skal genstarte.
14. Din PC skulle nu gerne være renset :)
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
08. april 2009 - 19:34 #4
Ps!  Ccleaner er mere til at rense din disk og ikke antivirus :)
Avatar billede f-arn Guru
08. april 2009 - 19:39 #5
wwwcllucoznet@ Bare gør som arkil skriver!
Avatar billede wwwcllucoznet Nybegynder
08. april 2009 - 19:40 #6
jaja :dd det tager lidt tid :PPP for ccleaner
Avatar billede arkil Nybegynder
08. april 2009 - 19:44 #7
@bentzen92

Jeg ved ikke hvad du mener med "Nice copy / past fra andre artikler arkil."

Det har jeg til at ligge i min data base.
Jeg er ikke ny begynder i at løse logs, men lad det nu ligge.

Det indlæg vil komme igen.
Avatar billede arkil Nybegynder
08. april 2009 - 19:50 #8
@f-arm
Hvis jeg ikke lige er på i aften kører i bare tråden videre.
Avatar billede wwwcllucoznet Nybegynder
08. april 2009 - 20:11 #9
hej jeg har gjort som du har skravet "arkil"
alså.. hvad er det jeg skal gøre med hijhack??
den siger jeg skal være sikker på hvad jeg gør......
anti-malware finder stadig ingeng ting før jeg skrav her prøvede jeg med anti-malware og den fandt 5 filer der.. den kunne dog ikke slette 2 af dem og jeg skulle så restarte min pc
og da jeg var på igen var alt som før "med virusen" havde trykket slet. ? why
Avatar billede arkil Nybegynder
08. april 2009 - 20:22 #10
Du skal gøre dette og læg den logfil herind.

1. Hent nyeste version af HijackThis ned til skrivebordet.

2. Dobbeltklik på installationsfilen, og følg installationsvejledningen.

3. Dobbeltklik på det nye HijackThis ikon på skrivebordet.

4. På menuen der kommer op, klikker du på: Do a systemscan and save a logfile.

5. Efter et kort øjeblik åbner en logfil i notesblok, kopier teksten herind.

Vi vil også gerne se den logfil fra Malwarebytes,
Avatar billede wwwcllucoznet Nybegynder
08. april 2009 - 20:24 #11
HiJackRhis.exe ^^
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2009 - 20:35 #12
wwwcllucoznet - det er vigtigt du gør præcis som vi skriver og ikke fortæller hvad den finder og ikke finder :)

På den igen (nye scanninger og logs)
Avatar billede wwwcllucoznet Nybegynder
08. april 2009 - 21:53 #13
hej .. jeg ved du hvorfor det ikke virkede det du skrav"arkil"
den her virus kan ikke ses af anti virus programmer "som norton"
når min pc køre som normal så jeg gjore som "bentzen92" sagde
og det virkede helt..
hvis jeg skulle anbefale en måde
ville jeg sige bentzen92 vandt prisen ^^ sorry..
takker mega meget hvordan er det jeg giver point ??

og bentzen92 kan jeg bede dig om en lille ting``?
skrive det du mener på english fordi jeg vil gerne give den her infomation ud

på min web : www.cll.ucoz.net

du ved med "mit problem"
og løsting :D takker :PP tak alle
tak tak tak
Avatar billede wwwcllucoznet Nybegynder
08. april 2009 - 21:54 #14
p.s sorry for stavefejl ^^ det sker når jeg skriver hurtig :p
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
08. april 2009 - 21:58 #15
Skal nok oversætte guiden og poste den, så andre kan få glæde af det.

Mente ikke noget med det arkil. Bare standart hvad du skrev, men ikke nok. for at komme helt af med virus, skal man "desværre" den lange vej som jeg beskrev ;) hehe..

Tak.
Avatar billede wwwcllucoznet Nybegynder
08. april 2009 - 22:03 #16
jeg synes .. at det er nemmer det du siger bentzen92
fordi det tager jo ikke så meget tid igen og det er ikke så svært
men takker nu alligevel alle for deres hurtige hjælp :d ps mit anti virus norton kunne ikke køre med den tilstand men fik en navn C til det

alt det der med link og download .. det tager for meget tid.. og er for svært og den der hijackthis er noget.. lort for os som er nye den er ikke til at bruge og min ven som også er lidt pro kunne heller ikke fatte den og hvad jeg skulle :P

:)
Avatar billede wwwcllucoznet Nybegynder
08. april 2009 - 22:05 #17
da du nu er pro.. til computer hvad vil du anbefale??
hvis jeg skal lære at lave programmer noget som bot til spil
eller sådan
?? og helt noget som virker med deve og ikke
mic.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2009 - 23:01 #18
Jeg kunne aldrig drømme om at prøve at slette en virus i fejlsikker tilstand, da der her er mange ting der er slået fra, og derved kan man risikere at virussen ikke bliver "indlæst".
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2009 - 23:05 #19
wwwcllucoznet - den vejledning arkil postede, er du den 1. der ikke forstår, og bentzen92´s vejledning er meget forvirrende for her skal du jo faktisk det samme vi skriver + meget mere...
Avatar billede wwwcllucoznet Nybegynder
09. april 2009 - 00:14 #20
john du behøver jo ikke at gøre mig dum.... og
du tager fejl hvis du tror jeg er den første som ikke forstår hvad arkill siger hvis du er så klog
så fortæl mig. hvorfor det arkil skrav ikke virkede
og bentzen92 havde ret ?? hvad... jeg har min mening du har dine okay?
og hvis du gerne vil høre fra 2 andre .. som der prøvet at hjælpe mig med det her at de heller ikke kunne forstå hvad han mente

du er nok ikke for smart når du skriver sådan noget her
du må gerne :D høre det fra dem bare skriv løs :Ppp
Avatar billede wwwcllucoznet Nybegynder
09. april 2009 - 00:17 #21
wwwcllucoznet - den vejledning arkil postede, er du den 1. der ikke forstår, og bentzen92´s vejledning er meget forvirrende for her skal du jo faktisk det samme vi skriver + meget mere...

vil jeg ikke give dig ret i. måske du skulle prøve at havde den her virus ? vil da gerne give dig den:Pp hvis du er så glad for dem hehe xD
Avatar billede f-arn Guru
09. april 2009 - 00:29 #22
Hvis det bentzen92 skrev virkelig virkede har du været ufattelig heldig. Langt det meste af den slags kan nemlig slet ikke styres fra msconfig!
09. april 2009 - 01:17 #23
* Helt enig med <f-arn> + <john_stigers> * !!!
09. april 2009 - 01:21 #24
... og vi skal se/læse omtalte Logs [ons. d. 08. april 2009 kl. 19:13:11] for at der er nogen som helst garanti for at du er rimelig 'ren' !!!

* Malwarebytes

* HiJackThis
Avatar billede wwwcllucoznet Nybegynder
09. april 2009 - 01:22 #25
i må ikke misforstå mig
jeg er glade for jeres hjælp..... mega meget...!!!!!!

men ja jeg var måske bare heldig.. jeg kan bare sige at mit virkede 101% :P måakse virkede det andet også .. men jeg er ikke den bedste til programemr på english

som sagt vil gerne lære xD
Avatar billede wwwcllucoznet Nybegynder
09. april 2009 - 01:22 #26
at lave dem så forstår jeg nok det lidt bedre  :P
Avatar billede wwwcllucoznet Nybegynder
09. april 2009 - 01:25 #27
og jeg ved med 100% at jeg er ren. jeg har scannet med alle de 5 anti virus jeg har. ingeng ting og det er jeg glad for :d hvordan giver jeg point til andre ??
Avatar billede arkil Nybegynder
09. april 2009 - 09:34 #28
Du er den første der ikke kan forstå det jeg har lagt.

Det bentzen92´s har lagt ind > Hvorfor ikke bare taste F8 under opstart hvis du vil i  fejlsikret tilstand.
Jeg kan ikke andet end  trække på smilebåndet når du kan skrive dette til en bruger hvis pc har haft en infektion - måske en alvorlig infektion.

14. Din PC skulle nu gerne være renset :)

Det har du ingen garanti for så længe du ikke har set nogen logs.
Og jeg vil også altid anbefale at køre Ccleaner når man har haft en infektion.

Den du vil give point skal du få til at lægge et svar.
Det skal ikke være mig, jeg vil ikke lægge navn til  at den pc er ren så længe vi ikke har set nogen logs.
Avatar billede wwwcllucoznet Nybegynder
09. april 2009 - 09:50 #29
nyt: for at se om den virus virklig var helt.. væk

nej det var den ikke da jeg lavede en ny konti på min computer
kom den op igen som før ! men.
den her gang var jeg klar hvis den skulle komme så jeg kunne nappe navet på den
og jeg fik den
Alg.exe hedder den
så nu er den slettet :p

arkil måske har du ret xD
09. april 2009 - 10:02 #30
GENTAGER -> [tor. d. 09. april 2009 kl. 01:21:30] !!!
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
09. april 2009 - 16:14 #31
Rolig drenge. VI er her for at hjælpe folk, ikke bekrige hinanden.

Men altså:

john_stigers. Ved ikke hvor meget du ved inden for antivirus programmering, men hele ideen med denne procces i fejlsikret tilstand / safe mode er jo lige netop at virusen ikke skal "indlæses" !  Hvis den og de filer som den har inficeret ikke bliver indlæst kan den ikke "beskytte sig selv" og dermed kan man slette den. Og den kan heller ikke gemme sig.

En virus behøver ikke at være aktiveret for at antivirus kan finde den. Hvis du tager en komplet scan af din pc, kigger den ikke kun på aktive filer men også inaktive, og derved kan den også finde virus.

Og ja. Kan godt være i er meget klogere end mig, men sådan som jeg ser det, er det kun min løsning der her virket bedst i denne sag?
Self er det også en god idé at scanne i normal boot bagefter, men det virker bedst når computeren virkelig er inficeret at scanne den i safe mode. Og ja, jeg ved hvad jeg snakker om. Har fjernet meget virus og gør det også til hverdag.
Facts er at denne løsning virker. Men alt virker bedst hvis man kombinerer det.

Vil anbefale at man starter med at hente de programmer som der er blevet postet, og først scanner i alm mode. Derefter skal du scanne med de samme programmer i safe mode.

OG ja. Kan ikke garantere at den er ren jo, før vi har set en log. Så måske skulle jeg skrive "skulle nu gerne være renere end før". Min fejl!

Men forstår ikke hvorfor i farer sådan op over min metode, når jeres slet ikke gav noget resultat?
Nogle gange skal man prøve noget nyt, selv i "garvede" kan lære noget. For der sker hele tiden nye ting, og i har altså ikke altid ret..

Men håber at du nu har fået renset din computer og den virker optimalt igen!

Husk at det er smart at scanne den igennem hver uge, da der konstant er trusler. Og også en god at foretage div. rensninger / oprydninger med diskdefragmentering og Ccleaner mindst en gang om måneden :)
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
09. april 2009 - 16:16 #32
f-arn  øhm. Hvilken del af det er det som ikke kan styres fra msconfig?
Avatar billede f-arn Guru
09. april 2009 - 16:42 #33
Der er temmelig meget der ikke kan slås fra via msconfig. Det var egentlig det jeg mente. Derfor er det så vigtigt med logs.
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
09. april 2009 - 16:49 #34
Ahh. Korrekt. Men i de fleste tilfælde burde det være nok blot at slå det fra som nu slåes fra i msconfig. efter min mening .

Hvis problemet er løst så husk at lukke tråden :)
09. april 2009 - 17:01 #35
Pssst - hviske hviske - vil nu gerne se omtalte Logs alligevel...
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2009 - 17:58 #36
wwwcllucoznet - giv du mig den virus, så skal jeg med glæde følge karises vejledning og fjerne den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2009 - 17:58 #37
Kontakt info er i min profil.
Avatar billede f-arn Guru
09. april 2009 - 18:00 #38
Jeg føler mig ikke helt overbevist om at problemet er løst ved at Alg.exe blev slettet. Jeg vil også meget gerne se omtalte logs
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2009 - 18:02 #39
P.s. har også haft Norton, men blev træt af hele tiden at skulle fjerne virus på alternative måder, så har skiftet til Avast free, og har ikke haft problemer siden - og ja, scanner regelmæssigt med andre scannere...

Det var ikke for at gøre dig dum wwwcllucoznet, det var en konstatering :)
Avatar billede f-arn Guru
09. april 2009 - 19:05 #40
Pudsigt - Jeg har Norton, og jeg har da ikke behøvet at fjerne noget på alternative måder. Det er der simpelthen ikke. Og jo, selvfølgelig bruger jeg både andre skannere og logs til at kontrollere. Det højeste det kan snige sig op på er tracking cookies.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2009 - 19:29 #41
Kan jo være jeg bare har været uheldig 4-5 gange i træk :)
Avatar billede fromsej Praktikant
10. april 2009 - 08:17 #42
Det er en temmelig ørkesløs diskussion, uden at have set logfiler, er der sq ingen der kan sige den maskine er ren, heller ikke jeg.

Hent Combofix, og gem den i en mappe:
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe

Åbn mappen med Combofix, højreklik, vælg Ny->tekstdokument, åbn tekstdokumentet, kopier følgende ind:

Killall::
Snapshot::

klik på Filer->Gem som, navngiv den CFScript, luk tekstdokumentet.

Tag så fat i den nye fil med musen, og før den hen over Combofix-filen, hvorefter du "giver slip" med musen.
http://www.fromsej.saknet.dk/billeder/cfscript.gif
Så skulle Combofix gerne give sig til at arbejde. Muligvis vil den kræve en genstart, hvilket du skal tillade. Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.
Kopier den fremkomne log herind.
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
10. april 2009 - 10:13 #43
Måske vi snart kunne få en hvis der er gammel log? og en frisk log?

Er helt enig med dig John. Har også haft norton, og er meget skuffet. Den kan simpelthen ikke fjerne virus selv.
Har selv bullguard nu. I starten driller den lidt med firewall og div. tilladelser men den fungerer fint for mig, og ja. Avast free er faktisk utrolig godt. Vil næsten sige det er den bedste GRATIS antivirus på markedet. Hvorimod AVG's gratisversion har skuffet meget gennem de seneste år.
Avatar billede wwwcllucoznet Nybegynder
18. april 2009 - 01:08 #44
sorry men er sluttet har formateret min pc på ny :o for at være sikker
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. april 2009 - 20:31 #45
Vil du så lukke = dele point ud?
Avatar billede fromsej Praktikant
18. april 2009 - 21:16 #46
Jeg skal ikke have.

F-arn vil du være venlig at sende en mail til fromsej (at) spywarefri . dk ?