Avatar billede justrace Novice
07. april 2009 - 12:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort, svært valg..

Hej

Jeg vil ud at investere i et ATI HD4890, og valget er mellem ASUS og XFX. Nogen der kan hjælpe med valget? Specs. er stort set de samme, og prisen er den samme.
Avatar billede Inqk Nybegynder
07. april 2009 - 13:26 #1
Prøv at google nogle reviews. Det kan være den ene har en mere støjsvagblæser eller noget andet der trækker op i forhold til den anden.
Avatar billede justrace Novice
07. april 2009 - 13:36 #2
Jeg kan ikke finde kortet på ASUS' side, men shg.dk siger de får det hjem i dag, og XFX kortet er lagervare:
http://www.shg.dk/produkter/list2.asp?katid=c2615#20712
Avatar billede monsterg33k Nybegynder
07. april 2009 - 16:29 #3
Jeg ville lige sige til dig at det nye Windows 7 har meget svært ved at arbejde sammen med ATI kort, derfor vil jeg råde dig til at investere i et 9800GT eller det mest pwnage kort = GTX 285 1GB GDDR5
Avatar billede justrace Novice
07. april 2009 - 17:08 #4
Vista kører nu ret godt, så det bliver ikke noget problem, og mon ikke de får det rettet så det kan køres? Eller at ATI får rettet deres del af problemet. GTX295 er der alt for meget bøvl med, og 9800 er et gammelt kort.
Avatar billede sypherian Nybegynder
07. april 2009 - 18:14 #5
XFX yder livstids garanti på deres kort så er derfor jeg overvejer mit 4870 X2 skal være et XFX, så personligt ville jeg sige XFX da jeg også har tidligerer haft problemer med ASUS grafikkort dette var dog nvidia kort, men tror mest det er et præference spørgsmål.
Avatar billede justrace Novice
07. april 2009 - 18:28 #6
Hej, jeg må indrømme jeg lige er kommet ind ad døren med et ASUS-kort. Ikke for at nedgøre deres livstidsgaranti, men den tror jeg ikke der er mange der køber den slags kort får brug for den. De sidder sjældent i maskinerne så længe at de er ude over den normale garanti. :)

Men du får pointene alligevel for bedste konstruktive svar. :)

Er lige ved at starte maskinen op, så vender nok tilbage.....
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. april 2009 - 18:53 #7
Hvor får du livstidsgaranti fra?
Avatar billede justrace Novice
07. april 2009 - 19:24 #8
Hej John, er du på speed? Altså med nettet... :?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. april 2009 - 19:45 #9
Nope :(
Det viser sig at selv om jeg bor 2 km fra centralen, er den bedste hastighed jeg kan få 10/1 - og pt. kører jeg 6 Mb af en eller anden grund TDC ikke kan se, så nu er linien fejlmeldt, så 21/4 er dr en tekniker der kigger på det...
TDC support brugte ellers 1½ time i tlf. på dette problem uden at få det løst, indtil vi fandt ud af at modemmet var stået af...
Ind og bytte modem til nyt, slutte til, teste hastighed, blive skuffet og ringe til support igen.

Status er at jeg kører ca. 7 Mb iflg. TDC, og egne test viser 6 Mbit (det passer godt med at router nupper 1 Mbit) og ca 1 mbit op...
Avatar billede justrace Novice
07. april 2009 - 19:55 #10
Det er f..... da surt. :( Typisk TDC, de burde ikke reklamere så meget, og bruge pengene på at få deres linier til at fungere.
Jeg bor næsten i deres baghave, men kunne kun få en 4/1 eller 2/2. Så jeg sparkede dem ud i kulden igen. :)
De siger det er boligforeningen der skal opgradere noget, men det er bare sådan at de ikke har noget med det at gøre.
Ligesom yousee, jeg kan heller ikke se lejefilm (Har nu heller ikke tid, men... ).
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. april 2009 - 20:53 #11
TDC burde teste folks forbindelser iforb. med bestilling, og sige til dem hvad de kan forvente.
Det hedder jo også "op til"... dvs. det man bestiller er ved Maskimal båndbredde: http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=20154
Avatar billede sypherian Nybegynder
07. april 2009 - 20:59 #12
Helt i orden mate har bare haft en stime af uheld med ASUS de sidste par år så er begyndt at undgå mærket hehe men håber du får et super kort der og at du er tilfreds med produktet og de har nu aldrig været ringe til at lave ting har bare været uheldig med mine køb.

Skal selv til at bygge nyt system her om et par måneder med alt nyt i så skal have solgt min q9550 spand jeg sidder ved til den gamle han blir ellevild over at få en computer der rykker hehe

Men held og lykke med kortet håber du får den ydelse du får brug for og gir lige et praj om hvordan X2 kører når jeg har samlet skidtet
Avatar billede justrace Novice
11. april 2009 - 01:10 #13
Det første jeg lagde mærke til, var at den støvsugerlignende støj er væk, siden jeg har fået nyt kort i maskinen. :)

Derudover kører kortet bare perfekt. :)  :)
Avatar billede monsterg33k Nybegynder
11. april 2009 - 23:11 #14
Jeg har endnu ikke fundet fejl på GTX 285! Og har både glocket det og slukket køleren på den og ladet den stå tændt i nogle dage!
Den holdt til men laggede lidt i crysis efter!
Avatar billede justrace Novice
11. april 2009 - 23:23 #15
??
Hvis den lagger, så har det jo også taget skade, og så påstå det holdt?
Avatar billede monsterg33k Nybegynder
12. april 2009 - 01:28 #16
Det klarede maks! Jeg testede det i en com med 2.66 Qaud 7 og damn den kunne trække!