Avatar billede p65 Nybegynder
05. april 2009 - 07:40 Der er 1 løsning

Statisk html til CMS

Jeg har et website med ca. 200 sider i html. Søgemaskiner (f.eks. Google) har gode links til de statiske html sider. Nu vil jeg gerne ændre sitet til at anvende et CMS, og her tænker jeg på enten Joomla eller Drupal.

Er der en måde så jeg kan ændre sitet til at bruge et CMS og stadigvæk bevare referencerne i søgemaskinerne? Uden at jeg skal ind og ændre hver eneste html side, eller at html siderne helt forsvinder?

En generel redirect opfylder IKKE mit ønske.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
05. april 2009 - 10:53 #1
Hej p65

Du kan installere og opsætte Joomla på en underside og sætte den op med design og tekster som du ønsker (så det matcher din HTML side).

Når installationen er fuldført kan jeg anbefale dig at installere SH404SEF og lade den generere nogle fornuftige URL's til dine sider. Disse URL's kan så redigeres individuelt så de matcher URL'en fra din nuværende HTML. Når du er færdig smider du bare Joomlasiden op i stedet for din HTML.