Avatar billede dtm Nybegynder
04. april 2009 - 11:05 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

firebee.dk

Hej!

Jeg opdagede igår at man ikke kunne komme ind på min webside, og så ville jeg gå ind på firebee.dk som jeg har min side hos. Deres side virkede heller ikke!?!?...

Og idag er det stadig galt, er der nogen der ved noget??..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. april 2009 - 11:40 #1
Avatar billede nicklasb Nybegynder
04. april 2009 - 11:48 #2
Et opslag hos DK-hostmaster på firebee.dk, viser at de selv benytter to nameservere hos ndw.dk til deres domæne. Det er klart ikke en selvfølge, at de nødvendigvis skulle have en webserver kørende på domænet også - men deres navneserver svarer i hvert falde ikke, når man foretager et DNS opslag på domæner der står til at benytte deres navneservere.

ndw.dk benytter selv GratisDNS til deres domæne, og ved et DNS opslag på deres domæne, returneres en A-record, der på HTTP henviser til 81.95.248.30. Det er ikke muligt at forbinde til den IP-adresse herfra.

Jeg skal ikke kunne sige om firebee.dk og ndw.dk har noget direkte med hinanden at gøre - men det ligner det meget, da domænerne er registreret på samme adresse (dog med forskelligt navn / ejer).

Umiddelbart ligner det bare, at både deres navneservere og webservere er nede. - Men hvad kan man også forvente af et webhotel til 5 kroner om måneden?
Forøvrigt er andre af deres kunder, som firebee.dk selv reklamerer med på deres side (jobselect.dk) også nede. Den bruger desuden to navneservere på firebee.dk domænet - hvilke selvfølgelig heller ikke svarer på et DNS opslag.

(Gad vide om de stadig reklamerer med en oppetid på 99.9%, når (og hvis) de kommer op igen.)

.. men forstår slet ikke, hvorfor du overhovedet spørger her på Eksperten? De reklamerer da med at have døgn-support via e-mail. Så hvorfor kontakter du dem ikke bare? Hvis du har brug for kontaktinformationer til dem, kan du se en cached version af deres kontaktside på www.firebee.dk/%3Fs%3Dkontakt+site:firebee.dk&cd=4&hl=da&ct=clnk&gl=dk" target="_blank">http://209.85.229.132/search?q=cache:D-C2iEs4UukJ:www.firebee.dk/%3Fs%3Dkontakt+site:firebee.dk&cd=4&hl=da&ct=clnk&gl=dk
Avatar billede nicklasb Nybegynder
04. april 2009 - 11:50 #3
.. og Eksperten ødelægger så åbenbart linket. Du kan finde en cachede version af de af deres sider Google har indekseret på http://www.google.dk/search?hl=da&q=site%3Afirebee.dk&meta=, hvis du har brug for informationer derfra :)
Avatar billede cmoz Praktikant
04. april 2009 - 12:37 #4
Hvis firebee.dk's navneservere er nede, ns1.ndw.dk og ns2.ndw.dk, så hjælper det ikke så meget at sende en mail til en @firebee.dk .

Man kan jo ikke slå mx records op for zonen firebee.dk., og derfor kan man ikke få mailserverens IP.

Deres cachede support side, nævner et 24/7/365 nummer som man kan have fået udleveret. Jeg gætter på det ikke er til std. 5kr/måned kunder.
Avatar billede cmoz Praktikant
04. april 2009 - 12:51 #5
.. og en cached version af robtex http://www.robtex.com/dns/firebee.dk.html , peger på at deres mailserver også står ved "dem selv", og svarer ikke på port smtp/25.
Avatar billede Rystet Nybegynder
04. april 2009 - 13:02 #6
Her er deres tlf nr 96444211 så kan I prøve om I kan komme igennem
Avatar billede nicklasb Nybegynder
04. april 2009 - 13:29 #7
.. jah, det kan der jo være noget om. Men tror nu heller ikke du / I får så helvedes meget ud af at ringe til dem. Jeg tror udemærket allerede at de er klar over, at deres servere ikke kører. :)
Min kommentar om at kontakte dem, var nu mere en ironisk bemærkning til, at man nok ikke skal forvente sig så meget, af en tjeneste til 5 kr. / måneden. Altså - der skal satme mange kunder til, før det kan lade sig gøre, at sikre en stabil service og telefon-support til de penge.
Avatar billede peter369 Nybegynder
04. april 2009 - 16:35 #8
Der er blevet advaret op til flere gang om Firebee og at han har snydt kunder og folk der har arbejde for ham. Han har ikke haft nogle penge og er løbet fra regninger. Det er nok anden gang at han går konkurs med et firma og det er nok hvad i kan regne med er sket.
Avatar billede Rystet Nybegynder
04. april 2009 - 18:01 #9
Hvad skal man så vælge hvis man har 5 domæner og det ikke skal løbe op i flere 100 kr om mån.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. april 2009 - 18:20 #10
gigahost.dk har eksisteret i længere tid, og har tilsyneladende en del kunder. Ude i den store verden er der flere muligheder, med $ på lommen ;)
Avatar billede dtm Nybegynder
05. april 2009 - 08:38 #11
Jeg kan huske at jeg valgte firebee.dk, da det lige var de eneste der understøttede asp, og min access-databaser... Nu skal jeg så på jagt igen åbentbart... :-(
Avatar billede hhhansen Nybegynder
05. april 2009 - 11:13 #12
Deres support linje er optaget, er der nogen der har haft success med at kontakte dem via email eller telefon? Vi har ca 1 uges data som ikke er backed up på 2 dedikerede server :( ..
Avatar billede folmani Nybegynder
06. april 2009 - 09:25 #13
Det ser desværre ud til at blive en ny Needhost-sag! Ren cowboy-business når kundernes servere pludselig lukkes uden varsel og alt data er væk!

Nødstedte webhotel-kunder skal være velkomne hos os - kan evt. benytte dette tilbud: http://surftown.dk/tilbud
Avatar billede Buch61 Nybegynder
06. april 2009 - 11:11 #14
Ja det ligner klart en gang needhost om igen...

Det er en Charlotte Nielsen der står som ejer af firebee men jeg har via supporten tit været i kontakt med en Per Mariager og han har flere selskaber på samme adresse som firebee og jeg har fundet ud af at han er i store problemer med konkurser i nogle af de selskaber han ejer, så mon ikke firebee ryger med ved samme lejlighed...
SQ fandens irreterrende jeg har flere foreningssider der mangler backup af lige pt.
Avatar billede folmani Nybegynder
06. april 2009 - 11:46 #15
Jeg har netop talt med den virksomhed der hoster Firebee. Serverne er lukket pga. manglende betaling, men genåbnes midlertidigt tirsdag 6. april 2009 mellem kl. 12.30-15.30 - så skynd dig at hente dine data imorgen ;-)

http://blog.surftown.dk/nyheder/endnu-et-webhotel-bukker-under
Avatar billede Buch61 Nybegynder
06. april 2009 - 13:10 #16
Hej folman
Jeg er begyndt at flytte mine hoteller fra fierbee til jeres servere selv om i ikke lige har alle de komponenter jeg ønsker mig, men det må jeg leve med, jeg er helt sikkert træt af konkurser, så jeg håber i ikke ryger samme vej.
Mvh
Lars Buch
Avatar billede folmani Nybegynder
06. april 2009 - 14:28 #17
Vi går skam ikke konkurs, da har har den nødvendige kritiske masse af kunder - du kan evt. læse denne beroligende blogpost: http://blog.surftown.dk/nyheder/ingen-finanskrise-her

BTW, så er det imorgen 7. april 12.30-15.30 at Firebee serverne genåbnes!
Avatar billede Buch61 Nybegynder
06. april 2009 - 17:50 #18
Jeg må sige at surftown arbejder hurtigt, en ½ time efter jeg oprettede mig var mit hotel klar og 1 time senere var min side kørende igen.
Mangler bare at det slår helt igennem så min mails også dukker op hos mig.
Men godt gået surftown
Avatar billede peter369 Nybegynder
07. april 2009 - 00:15 #19
http://www.facebook.com/wall.php?id=69570781691 <- Ruld ned og kig efter GOD INFO!!!

Jeg kan da sige at hans Facebook og andre profilerne er slette, samt domæne Firebee ikke længer findes.
DNS servers domæne til høre Mariager Holding ApS.
Har han nok flytte penge over i Mariager Holding ApS, hvis der var nogle.
Avatar billede Buch61 Nybegynder
07. april 2009 - 11:10 #20
SÅ SKULLE DA FANDEN OGSÅ
Pisse advokater

Der står følgende på hostnordic's hjemmeside:

07-04-2009 Firebee kunder

Der åbnes ikke for adgang til Firebee kunder

Hostnordic A/S har dags dato modtaget påkravsskrivelse fra Firebee ApS advokat med påkrav om ikke at åbne for tilgang til Firebee ApS servere, som har været colocation hosted hos Hostnordic A/S. Denne påkravsskrivelse skal Hostnordic A/S respektere og der vil derfor ikke blive åbnet for tilgang til serverne med mindre Firebee ApS advokat giver lov hertil.

Hostnordic A/S beklager at det ikke er muligt at hjælpe de nødstedte Firebee ApS kunder.

Med venlig hilsen
Hostnordic A/S

Jakob Norup
Adm. direktør

Se det selv her: http://www.hostnordic.com/Hostnordic/Nyheder.aspx?M=News&PID=3&NewsID=180

Det kan man kalde at PISSE PÅ KUNDERNE
Avatar billede felix- Nybegynder
07. april 2009 - 13:03 #21
Buch61: Beslutningen blev vist lavet om, serverne ser ud til at være online i øjeblikket.
Avatar billede Buch61 Nybegynder
07. april 2009 - 13:54 #22
Jeg kan her kl. 13:%3 stadigvæk ikke komme i forbindelse med serverne
Avatar billede camperdk Nybegynder
08. april 2009 - 22:58 #23
Hej alle

Her et uddrag fra en mail:
**********************
Hej...

Jeg kan oplyse at Firebee benytter Advokat firmaet Henrik Skaarup.

Med venlig hilsen / Kind Regards

Gitte Kempel Filstrup
Management Assistent
Direct Phone +45 87 37 62 32
************************

Vh
Camper