Avatar billede hugodell Nybegynder
01. april 2009 - 16:55 Der er 10 kommentarer

Kan kun starte i fejlsikret, men efter 5 min. normalt

Hej nørder, jeg har en hård nød at knække her. Jeg er ved at supporterer en ven i Jylland. Efter noget tids spil i Crysis får han røde og grønne streger over det hele, og må lukke ned.
Pc kan nu kun ikke starte normalt, kun sort skærm. I fejlsikret kan den starte, og stå i 5 min, med rød/grønne streger. Når de er gået væk, kan pc starte normalt.
Jeg har selv en svag mistanke om at gfx-kortet er brændt af, hvad mener i?
Jeg vil gi´ max point, da det osse er hans studie pc, så han savner den meget.

Bundkort Asus M2N-SLI
CPU AMD 6000 3.1 ghz
GFX Winfast 8800 GTS 320 MB
4 GB Kingston pc 6400 RAM
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2009 - 17:08 #1
ja eller også er det bare et varmechock den har fået.

af med siden på pc og tjek omd et er det der er årsagen inden køb af alt muligt.

det her er også en mulighed

siden der vises fra er ved at blive lukket.

http://peecee.dk/upload/view/162707

m.v.h
Avatar billede hugodell Nybegynder
01. april 2009 - 17:18 #2
Hvad mener du med varmechok? Hvad gør det? Kan det udbedres? Og hvad skal vi kigge efter, for min har lukket ned mange gange, og der er ikke noget at se, og den kører fint. Jeg troede ikke man kunne brænde et gfx-kort af.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. april 2009 - 17:25 #3
Det nemmeste er at prøve med et andet grafikkort, det behøver
ikke at være magen til eller nyt. Så ligger der et gammelt kort,
så er det bare at sætte det i, og se hvad der sker.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. april 2009 - 17:28 #4
Ps. men selvfølgelig skal man sikre sig at ventilatoren løber
rundt og stærkt nok.
Avatar billede hugodell Nybegynder
01. april 2009 - 17:38 #5
Det der er problemet er at han har for det første ingen reserve dele, og han ved absolut intet om PC. Han er i Jylland og jeg er på Sjælland. Desværre har den ikke on-board grafik. Det kunne ha´ udelukket mange ting hvis det havde kørt.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. april 2009 - 17:51 #6
On-board grafik går så sandelig også i stykker.
Der er så fordelen ved en stationær PC, at man kan prøve med et
andet grafikkort - hvis man altså lige har et eller kan låne et.
Der er ingen hukus-pokus løsning, så hvis hvis din ven ikke har
mulighed for at eksperimentere lidt, kommer han ikke videre.
Det lyder som grafikkortet, men ram-fejl kan aldrig helt udelukkes.
Der er en ramtester her fra Microsoft. Den kan lægges på en
ploppy diskhttp://www.softpedia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic.shtml
Avatar billede off-line Nybegynder
01. april 2009 - 17:53 #7
OBS! jeg kan se, at der fejl i linket.
Det første "disk" hører ikke til. http://www.softpedia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic.shtml
Avatar billede hugodell Nybegynder
02. april 2009 - 12:41 #8
Joh, jeg ved da godt at on-board osse går i stykker. Det var ikke det jeg mente. Jeg mente hvis on-board grafikken havde været til stede, og virket kunne man udlukke fejl på chipset, ram, cpu, osv.
Men nu gør jeg det at jeg sender et grafikkort over til ham. Så ser vi hvad der sker. Så melder jeg tilbage her om resultaterne.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. april 2009 - 12:49 #9
OK. Husk at bede ham om, lige at røre ved kabinettet inden han
sætter kortet i. Man kan være uheldig med statisk elektrisitet.
Avatar billede hugodell Nybegynder
02. april 2009 - 12:54 #10
Du har ret. Jeg ved godt alt det der, men han gør ikke. Så det var meget godt du lige mindede mig om det. Jeg skal huske at forklare ham det. Men du ved nogle ting som man tar´ for givet er det ikke nødvendigvis hos andre. Tak for reminderen.