Avatar billede lbknudsen Praktikant
31. marts 2009 - 21:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådløse problemer med bærbar #2

Min egen bærbare kører påklageligt på mit secure trådløse netværk omkring min Dlink DIR-635 router.
Forleden var min onkel forbi med sin nye bærbare, så jeg kunne jælpe med at sætte den op.... - men ak, som oftest sker der uforudsigelige ting.
Vi kører begge Vista ("jubii"!!!).
Opkoblingen er så langsom, at det er til at ude over´, og ofte mistes forbindelsen, men ikke mellem bærbar og router, men mellem router og internet, hvis man ellers skal tro Vistas grafiske oversigt (denne computer - router - internet). Det røde kryds kommer på pinden "router - internet". Selv uden mistet forbindelse er forbindelsen utrolig langsom. Jeg tændte min egen for kontrol, og der var ingen problemer.
Min onkels fungerer upåklageligt med et netværkskabel, men ha altså problemer med det trådløse - den vil f.eks. ej heller opdatere Windows, det kræver igen forbindelse via kabel.
Har I nogle gode ideer???
Avatar billede thov Forsker
10. april 2009 - 15:28 #1
Din D-link er en draft-n router, og den har, sammen med Linksys routere, det svært med visse Intel chipset (f.eks. 4965AGN).

4965AGN giver problemer med WPA-2 TKIP kryptering på Linksys routere - et skift til WPA-2 AES, og det suser derudaf...

Eksperimenter med opsætningen, og start uden nogen kryptering :-)
Avatar billede lbknudsen Praktikant
10. april 2009 - 20:50 #2
Det forsøger jeg...
Avatar billede lbknudsen Praktikant
14. oktober 2009 - 10:20 #3
Lukker