Avatar billede chivaz Nybegynder
31. marts 2009 - 20:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Automatisk skift mellem e-mail konti

Outlook 2003.

Er det muligt at lave en indstilling, så der benyttes en bestemt e-mail adresse (altså en anden end den der er valgt som "Benyt som standard") når jeg sender til én bestemt person?

Altså så jeg er fri for hver gang at skulle ind i "E-mail konti" og skifte imellem dem.
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2009 - 20:40 #1
Jeg tror ikke du kan automatisere det, men hvordan vælger du den konto der skal sendes fra?

Jeg forstår ikke helt det du skriver: så jeg er fri for hver gang at skulle ind i "E-mail konti"

Du kan bare klikke på Konti i meddelelsen: http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HP052426321030.aspx
Avatar billede chivaz Nybegynder
31. marts 2009 - 21:02 #2
Jeg har - som man jo er nød til - valgt en af mine adresser som standard. Det er så den der automatisk sendes fra, hver gang jeg skriver og sender en meddelelse.

Ønsker jeg i en bestemt forbindelse at benytte min anden adresse skal jeg, hver gang jeg vil det, ind og sætte den til standard i stedet for. Ellers er det jo ikke den der figurere som afsender.

Ved ikke om det giver svar på det du er ti tvivl om. Jeg er nemlig omvendt ikke helt sikker på at jeg har forstået hvad det er du ikke forstår. (Nu bliver det indviklet. :D)
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2009 - 21:15 #3
Jamen, du skal netop ikke ind og sætte den anden konto til standard, bare for at sende en meddelelse fra en anden konto.

Når du har skrevet din meddelese, klikker du bare på Konti og vælger den konto der skal sendes fra.
Jeg sidder ikke lige ved en PC med Outlook på, så jeg kan ikke lige sige hvor "knappen" sidder, med det er et sted oven over tekst-ruden.
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2009 - 21:20 #4
Her kan du se hvor knappen sidder i 2007 udgaven: http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HP101024371030.aspx
Avatar billede chivaz Nybegynder
31. marts 2009 - 21:26 #5
Ok, vidste jeg ikke.
Den er nem at få øje på, men har aldrig lagt mærke til den før. Det man ikke forventer er der, kigge man ofte ikke efter ...

Og jeg ændre ikke ved indstillingen "Benyt som standard" når jeg bruger den knap på meddelelsen?
Avatar billede chivaz Nybegynder
31. marts 2009 - 21:30 #6
Ok, har lige prøvet det af. Kan se den efter at jeg har sendt en mail hvor jeg har benyttet nummer 2, bagefter automatisk går tilbage til 1 som er sat som standard.

Alle tiders.

Tak for hjælpen!
Avatar billede chivaz Nybegynder
31. marts 2009 - 21:30 #7
Læg et svar.
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2009 - 22:02 #8
Velbekomme, svar kommer her.  :-)