Avatar billede snakz Nybegynder
31. marts 2009 - 18:18 Der er 4 kommentarer

Trigger til lagerbeholdning

Omhandler en C5 3.0 SP3 på native database, mangler et eksempel på hvordan det er muligt at opdatere en ekstern tekstfil med varedata, når lagerbeholdning ændres, går ud fra at det er muligt at lave en trigger til at styre det, men hvilket event osv. skal der bruges ? Er ikke den store XAL kreatør, så nogen ideer ?
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
16. april 2009 - 16:41 #1
Er du sikker på at du vil have tekstfilen opdateret hver gang beholdningen ændres? Det kan blive til en del skrivninger i tekstfilen!

Alternativt kunne du sætte en eksport til at læse ud hvert 15 eller 30 minut. Skal data i tekstfil bruges til at synke en webshop, så er 15-30 minutter sikkert nok!
Alternativt kan du hægte kørslen på via aktionslistesystemet, så den opdateres efter der er udskrevet en følgeseddel eller faktura!

//Tommy
Avatar billede snakz Nybegynder
16. april 2009 - 18:09 #2
Hej Tommy,

tak for dit svar, formålet er ikke direkte til webshop, men til en MySQL database der tilgåes via php - så det går vel ud på det samme. Hvis jeg laver en eksport får jeg alle (lager>0) poster i lagerkartoteket med - havde en ide om at nok belastede systemet mindre hvis der on-the-fly kunne genereres en tekstfil, ekstern process eller lign, hvori kun den ændrede post stod ? Der er maksimalt 5 sælgere på systemet, og vil gætte på at beholdningen maksimalt ændres 100 gange om dagen...
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
16. april 2009 - 22:13 #3
Det afhænger selvfølgelig af hvor mange varenumre vi snakker om:-)
Men hægter du kørslen på på fatura/følgeseddel er det forholdsvist simpelt at slå op hvilke varenumrer der er bevægelser på.

//Tommy
Avatar billede snakz Nybegynder
16. april 2009 - 22:18 #4
Der er omkring 3000 varenumre i en eksport.